Joachim G Skrevet 8. januar 2023 Del Skrevet 8. januar 2023 Min L322 har vært to turer til Tomek i 4land - jeg ble veldig fornøyd begge gangene. Nå trenger bilen mye jobb igjen, men 4land har sluttet å ta i annet enn Defendere. Har noen kjennskap til verksteder i Norge eller utland som kan disse bilene, og som ikke flår en? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 9. januar 2023 Del Skrevet 9. januar 2023 Hva slags arbeid er det snakk om? Karosseri eller mekanisk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
burg Skrevet 10. januar 2023 Del Skrevet 10. januar 2023 Jeg skrev noe om alternativ til Tomek i Polen fra 2016: http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/85012-polsk-adventure-firma-som-arrangerer-turerekspedisjoner-i-østerl/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen Olsen Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 Er det noen som vet om et norsk alternativ for platearbeid, nærmere bestemt avrustifisering av torpedovegg på en 99 Def. 110 Td5? Det virker litt overdrevent å dra til Polen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 8. mars 2023 Del Skrevet 8. mars 2023 Du har god råd, Espen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen Olsen Skrevet 8. mars 2023 Del Skrevet 8. mars 2023 Javel, Gaute - du mener det er rimeligere å kjøre til Gdansk - evt. få 4land til å hente i Moss (noe som faktisk er mitt nærområde) enn å gjøre jobben selv som i gamle dager: Løfte av tak+sider. Skifte cappings selv. Kjøre Lars (den heter det) uten tak til karosseriverksted som fjerner rustinfisert plate i underkant av frontruteramme og litt nedover samt dørfester. Overflatearbeid og lakk. Er det virkelig blitt sånn at det ikke er lønnsomt å gjøre noe som helst av fysisk arbeide her i Norge? Jeg har en tysk kollega som kom til meg for et par dager siden og fortalte at han bytter ut sin ca 5 år gamle XC90 hybrid med en 07 Defender. Defenderen er kjørt til Tyskland for totaloverhaling på LR-dedikert verksted med ny motor (65kkr) Totalpris: så vidt under 500 kkr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 9. mars 2023 Del Skrevet 9. mars 2023 10 timer siden, Espen Olsen skrev: Javel, Gaute - du mener det er rimeligere å kjøre til Gdansk - evt. få 4land til å hente i Moss (noe som faktisk er mitt nærområde) enn å gjøre jobben selv som i gamle dager: Løfte av tak+sider. Skifte cappings selv. Kjøre Lars (den heter det) uten tak til karosseriverksted som fjerner rustinfisert plate i underkant av frontruteramme og litt nedover samt dørfester. Overflatearbeid og lakk. Er det virkelig blitt sånn at det ikke er lønnsomt å gjøre noe som helst av fysisk arbeide her i Norge? Jeg har en tysk kollega som kom til meg for et par dager siden og fortalte at han bytter ut sin ca 5 år gamle XC90 hybrid med en 07 Defender. Defenderen er kjørt til Tyskland for totaloverhaling på LR-dedikert verksted med ny motor (65kkr) Totalpris: så vidt under 500 kkr. Det er jo avhengig av hvor mye som skal sveises / lakkes - men det baller jo fort på seg. Jeg har hatt 5 biler hos Tomek. En Discovery 2 måtte ha nytt tak, fikk pris på 300.000,- her hjemme - 50.000,- med hell-lakkering hos Tomek. Norske verksteder har norske kostnader som både er relatert til lønninger og ikke minst til alt av lover og regler (byråkrati/administrasjon) - tror ikke at de tjener store penger, men vi har det godt i Norge og alt koster.... Tyskland er ikke spesielt billig - UK er et alternativ også fordi de har mye kompetanse og at der er relativt små Land Rover verksteder som er raske / dyktige og rimelige. Vi drar til England i slutten av måneden på kombinert lang Påskeferie + 7 års service (utvidet sådanne) på vår Discovery 4. Timeprisen på det verkstedet vi bruker er rundt 1/3 av norske priser - og de skrur bare LandRover. Men igjen, beste alternativ er å gjøre mest mulig selv - skift mest mulig så blir det mest skruing og alt holder lengre ;-) . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harald Evensen Skrevet 14. mars 2023 Del Skrevet 14. mars 2023 Hei, jeg slutter meg til spørsmålet fra Joachim. Min RRC 1982 trenger en motoroverhaling (ventilklikk) og generelt etteryn (ikke mye feil) under, sidespeil, of nye rammer rundt trekantvinduene, samt noen innvendige plastpaneler og nye setetrekk foran. Jeg bor i Brussel, så England, Polen og her i området er mest aktuelt. Takker for tips! Harald Evensen, 47 92 454 454 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 17. mars 2023 Del Skrevet 17. mars 2023 Her i England er det plenty med gode alternativer. Jeg har bare hatt med en av dem å gjøre, og som jeg absolutt kan anbefale: Nene Overland utenfor Peterborough. https://www.neneoverland.co.uk/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.