Gå til innhold

Vinterdekk + Felg Defender Puma


hpbt

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal ha meg nye vinterdekk og felg til pumaen. 
 

Hva anbefales i disse tider? Har vel skjedd slitt siden jeg sist så en tråd om vinterdekk til Defender her inne. 
 

Hadde i utgangspunktet tenkt meg 235/85/R16 piggdekk men ser at det ikke er veldig mye å velge mellom så er derfor lydhør for andre størrelser og erfaringer. Hakka LT3?

 

Kjører i dag på BFG 265/65/R18 så det meste blir vel bedre enn det på det føret vi har hatt på Østlandet denne vinteren.

 

Har et par gamle rustne original stålfelger liggende i feil farge etter at gamlebilen brant ned. Vil det være billigere å kjøpe nye enn å få de sandblåst og lakkert?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hakka lt på femte sesongen, de er helt fine i gummien. 

 

Sideveggene er jo ganske stive, sammenlignet med hakka på menneskebil, men det passer til mitt bruk. 

 

Jeg er også fornøyd med hankook (på en annen bil) med forbehold om at jeg ikke har dem i den dimensjonen. 

Endret av Espen N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LT er laget for varebiler, så det er stivere sidevegger som en del av økning av lastkapasitet. 

 

Bonus i mitt bruksområde: jeg kan slippe ned en del på lufttrykk i situasjoner med ekstra dårlig grep (for å øke kontaktflaten) uten å bli sjøsyk. ;)

 

Som et tiltak før kjetting. Hater å legge på kjetting. :D

 

Jeg handler på et sted tilknyttet dekkpartner. 

 

Nettsidene er.. lite informative. Jeg ringer, eller aller helst stikker innom. 

 

Har landet på dette etter mye frustrasjon med ulike nettløsninger, særlig der du skal legge inn regnr så "vet" de hva du skal ha..

Endret av Espen N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alright får ringe dem opp å høre hva de kan få tak i.

Hvis noen andre har noen gode tips til dekk som ikke er nevnt her er jeg mottagelig! Hva gjør brorparten av Defenderfolket, kjører på AT året rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg føler meg ikke veldig høy i hatten med de dekkene jeg kjører på nå. Går fint i litt snø, men så fort det er litt is er det ikke trygt lenger...

Noen tanker om å skolere om 18" felgene jeg har på nå til vinterdekk? Typ 255/70/r18 virker å være litt lettere å få tak i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så lett å argumentere for at grove sommerdekk er like bra nei. 

 

Jeg antar alltid at bileier er gjerrig og/ eller jålete og ikke vil at bilen skal se dust ut med små hjul i XL skjermbreddere. 

 

Har en råd til noen store biler får en vel også ta seg råd til dekk. :)

 

Støtter smale vinteedekk, passer best til mitt bruk også. 

 

18toms høres ut som en god løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...