Stokke Skrevet 3. januar 2023 Del Skrevet 3. januar 2023 Defender TD5,G4, 2006 Symptomer: Starta og kjørte ca 15 km før det lukta svidd og det slutta å blåse varme. Sikringen går ikke (og det er fortsatt strøm i sigarett-tenneren). Har målt inngang til selve viftemotoren, viser batterispenning, men uavhengig av hvilket nivå bryteren settes på. Har ikke målt på selve bryteren dog, men har forsøkt å sette strøm dir fra batteri til viftemotor uten at det løste noe. Har tilgang til selve rotoren på vifta via kanal i skjermen, og den går fritt uten noe form for unaturlig motstand. Det er -22 om morran nå, så råd mottas med takk! Er det noen feilsøkingssteg jeg bør foreta meg før jeg demonterer webasto, ac-vifte og viftehus forøvrig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. januar 2023 Del Skrevet 3. januar 2023 Viftemotoren har kontinuerlig pluss. Fra bryteren er det jording som går igjennom motstanden, som igjen ligger på innsiden av viftekanalen. Prøv med jordingsledning på motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stokke Skrevet 3. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2023 @lafterolfTakk! Det var vel det eneste vi ikke prøvde... Tar en tlf til Børge Ousland og hører om han kan bidra med (evt. gjennomføre)testing. Men dersom den da mot formodning fyrer vil det si jordfeil/ledningsbrudd eller bryterfeil(?). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. januar 2023 Del Skrevet 3. januar 2023 Vanligvis er det motstand som har takket for seg, eller utslitte børster i motoren. Bryteren er så enkel at det sjeldent er feil der. Ja Børge er sikkert mannen som kan teste i hard kulde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.