LarsP38 Skrevet 28. desember 2022 Del Skrevet 28. desember 2022 Har en utfordrende vibrasjon på min 03 V8 bensin. Ved meget pen kjøring merkes dette omtrent ikke, men ved mellom og full gass kommer det en kraftig vibrasjon som kjennes ut som den kommer midt under bilen. Blir ekstra merkbar fra ca 4000 rpm. Har til nå skiftet opphengslager på mellomaksel (var egentlig strøkent), converter (kjente at den jaget i lock-up, håpet den også var årsak til vibrasjonen), kjedet i fordelingsgir (litt slakk i det gamle, men alt så bra ut inni den ellers) Tok ut mellomakslingen igjen nå. Merker en liiiten slakk i krysset. Kan dette være nok til å gi en kraftig during i bilen slik som jeg får her? Drivakselmansjett høyre foran er defekt, men ingen unormal slakk i leddet. Hardykoblingen på fremre mellomaksel er ok. Høyre motorfeste svetter litt, men motor sitter tight og tomgang og frirus er det ingen vibrasjon. Girkassefestet er ok. Bakre diffoppheng er tight. Dere andre med lik bil, er det helt smooth ved aks uansett i deres biler? Vil jo tro det skal være dønn strøkent når alt er i orden, med tanke på nybil pris på disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 28. desember 2022 Del Skrevet 28. desember 2022 Skal være null slakk i mellomakselkrysset. Bytt når du har den ute. Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 28. desember 2022 Del Skrevet 28. desember 2022 Hadde en 4.4i som romlet som du kjørte på den stripa på siden som skal forhindre at du sovner. Da ordnet en flush det meste. På en Tdv8 hadde jeg romlig i sving. Da var det olje i diff bak som gjorde nytten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 28. desember 2022 Del Skrevet 28. desember 2022 Slitt kryss gir vibrasjoner. Slitt diff skal ikke vibrere. Slitt lager mot mellomaksling kan gi små vibrasjoner. Slitt kryss gir vibrasjon ved pådrag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 28. desember 2022 Del Skrevet 28. desember 2022 Mulig skudd i blinde. Men har opplevd lignende vibrasjoner i L322 med M62 motoren. Da var det kommet olje fra toppdekselet ned i rommet hvor tennpluggene og coilene ligger. Fikk da feiltenning på en eller flere sylindre som førte til risting. Kun under belastning. I hvert fall billig og enkelt å sjekke opp i. Løsner bare dekslene på hver side av v'en. Sitter i 2 skruer mener jeg. Skal være tørt og fint der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsP38 Skrevet 1. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2023 Takk for tips og idéer. Begynner med ny mellomaksel og drivledd h.f, så får jeg se hvordan det blir etter det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.