Gå til innhold

L322 vibrasjon ved akselerasjon


LarsP38

Anbefalte innlegg

Har en utfordrende vibrasjon på min 03 V8 bensin. 

Ved meget pen kjøring merkes dette omtrent ikke, men ved mellom og full gass kommer det en kraftig vibrasjon som kjennes ut som den kommer midt under bilen. Blir ekstra merkbar fra ca 4000 rpm. 

Har til nå skiftet opphengslager på mellomaksel (var egentlig strøkent), converter (kjente at den jaget i lock-up, håpet den også var årsak til vibrasjonen), kjedet i fordelingsgir (litt slakk i det gamle, men alt så bra ut inni den ellers)

Tok ut mellomakslingen igjen nå. Merker en liiiten slakk i krysset. Kan dette være nok til å gi en kraftig during i bilen slik som jeg får her?

Drivakselmansjett høyre foran er defekt, men ingen unormal slakk i leddet. 

Hardykoblingen på fremre mellomaksel er ok.

Høyre motorfeste svetter litt, men motor sitter tight og tomgang og frirus er det ingen vibrasjon.

Girkassefestet er ok.

Bakre diffoppheng er tight.

Dere andre med lik bil, er det helt smooth ved aks uansett i deres biler? Vil jo tro det skal være dønn strøkent når alt er i orden, med tanke på nybil pris på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig skudd i blinde. Men har opplevd lignende vibrasjoner i L322 med M62 motoren. Da var det kommet olje fra toppdekselet ned i rommet hvor tennpluggene og coilene ligger. Fikk da feiltenning på en eller flere sylindre som førte til risting. Kun under belastning.

I hvert fall billig og enkelt å sjekke opp i. Løsner bare dekslene på hver side av v'en. Sitter i 2 skruer mener jeg. Skal være tørt og fint der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...