Gå til innhold

2002 Defender 130


jacobm

Anbefalte innlegg

Udyret vurderes solgt.

2002 Defender 130, Td5.

Har vært under restaurering i snart 2 år.

Bruktimportert fra Tyskland i 20124, på riktig side av sommerferien, så bakseter er gratis å sette inn.

Har vært arbeidsbil, så den er ikke uten merker på utsiden.

Har galvanisert ramme og torpedovegg.

Begynte med clutschbytte, så ble hele bilen skrudd fra hverandre, ramma renset opp, ny torpedovegg fra Shielder montert, og alt av slitedeler byttet.

Gearkasse og transfer og seterer det eneste som ikke er overhalt.

Hadde litt startproblemer, som viste seg å være en dårlig dieslepumpe, den er nå også erstattet med en splitter ny en fra VDO.

Den har tidligere hatt tipplasteplan, dette er nå byttet ut med et originalt.

Legger ved noen bilder fra oppussingen, nye bilder av ferdig bil kommer.

4 nye dører.

alle bolter som kan byttes er nå i rustfritt.

hytta er lydsiolert.

nye bremser med rør i kobber/nikkel

Nye dempere og fjærer

ny LOF HD-clutch, starter, dieselpumpe clutch-slave

Overhalt elektrisk, med delvis nytt ledningsnett.

Nye frontlykter (ikke LED), og led smålys.

Polybush foringer.

Overhalt front og bak-diff

Krybbe til dieseltank i rustfritt stål.

Dørhåndtak i aluminium.

Rute med varmetråder, foran og bak.

Leveres ferdig EU-godkjent.

Når det gjelder pris, tror jeg den burde være verdt rundt 300, men hvem vet.

64219183962__D91B5513-3026-4555-B0A9-E708AAD997FA 3.jpg

IMG_2858.jpg

IMG_2956.jpg

IMG_3286 3.jpg

IMG_3287 3.jpg

IMG_3288 3.jpg

IMG_3289 3.jpg

IMG_3290 3.jpg

IMG_3291 2.jpg

IMG_3593 2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere bilder kommer i morgen.

Bilen (girkasse, transfer) har gått ca 320, og kunne med fordel vært overhalt, men funker fint, ingen unormale lyder. har byttet olje en gang siden 2014.

Motoren har gått ca 250 (ble byttet med en fra en disco for 5-6 år siden, den hadde da gått rundt 200)

Differ ble overhalt for 3-4 år siden. Nye lagre rund baut.

Alt annet er overhalt de siste 2 årene.

Noe bulker og skjønnhetsfeil, og slitne seter, gummimatter og ratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noen spørsmål om pris på omregistrering til 4/5/6 seter personbil og måtte gjøre et dykk i avgiftsberegningene.

Viser seg nok en gang at reglene er kompliserte, og hvis skattetatens kalkulator for beregning av avgift er korrekt, er det ingen avgift for å sette seter inn i en 2002 modell landrover importert til Norge fra Tyskland i juni 2014, fordi beregnet avgift på importtidspunktet (bruksfradraget) er utgangspunkt for beregning av tilleggsavgift ved omregistrering, ikke antall år den har vært registrert i Norge etter 2014.

 

Har lagt ved forskriftsteksten så kan folk lese og kose seg:

 

For motorvogn som har vært registrert i utlandet før første gangs registrering i Norge (bruktimportert), skal tilleggsavgiften ved endring av avgiftsmessig status eller avgiftsmessig grunnlag utgjøre differansen mellom tidligere innbetalt avgift og den avgift den endrede motorvogn ville utløst etter reglene som gjaldt da motorvognen ble registrert i Norge for første gang. I dette beløpet gjøres det så fradrag etter satsene i første ledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Neida.

Hadde den liggende på Finn, men liten interesse.

Når fikses et par strømfeil. Dårlig jording til vifte og varmetråder i front og bakrute.

Så er det EU kontroll, og så blir den til salgs igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...