radovan Skrevet 20. desember 2022 Del Skrevet 20. desember 2022 Det er eitt eller anna som ikkje er heilt tett i røra eller noko, for sjølv om Discoen har stått berre ein times tid må ein til med lufteprosedyre for å få start. Bilen går heilt normalt etterpå til neste stopp. Det kom over natta for kort tid sidan og til no har eg berre konkludert med at motoroljen er av normal kvalitet og kvantitet. Likt på trekvart full tank og nesten tom tank. Ingen synlege lekkasjar eller uvanlege lydar. Kvar skal eg begynne å feilsøke? Er det noko som kan eliminerast med å kople opp Nanocom´en? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KethilF Skrevet 20. desember 2022 Del Skrevet 20. desember 2022 Er ikke dette litt sånn dysetettingsproblem da? Kan være? Da kan du se på balansen mellom sylinderne med Nano. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 21. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2022 13 timer siden, KethilF skrev: Er ikke dette litt sånn dysetettingsproblem da? Kan være? Da kan du se på balansen mellom sylinderne med Nano. Det kan eg prøve Eg har tenkt at det kom av mangel på diesel ettersom kona ikkje har sjans til å starte bilen, mens eg gjer det nokså greitt ved å bruke luftemagi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KennethA Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Siden oljenivået ikke øker eller synlige lekkasjer er det garantert et trykkfall i rail/trykkregulator/dyse. Eneste muligheten for å finne ut av hvor, er å montere trykkovervåkning på disse stedene. Dyse: Om øvre o-ring lekker vil det gi diesel i olje. Om kobberpakning i bunn lekker vil det gi diesel i sylinder og ned i olje. Om dyse kan utvikle en intern lekkasje har jeg ikke hørt om, men kan sikkert forekomme. Rail: Sprekk i topp har jeg lest om, men før du bytter topp gå til neste steg. Trykkregulator: Intern lekkasje i trykkregulator. Hvis det ikke har vært byttet før eller lenge siden er det sikkert denne. Vanlig på TD5 Skikkelig kosejobb på D2, særlig hvis du har webasto. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Går pumpa når du setter på tenninga? Den skal gå en viss tid før den kutter uten å få signal om at motor roterer/går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 21. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2022 3 timer siden, KennethA skrev: Siden oljenivået ikke øker eller synlige lekkasjer er det garantert et trykkfall i rail/trykkregulator/dyse. Eneste muligheten for å finne ut av hvor, er å montere trykkovervåkning på disse stedene. Dyse: Om øvre o-ring lekker vil det gi diesel i olje. Om kobberpakning i bunn lekker vil det gi diesel i sylinder og ned i olje. Om dyse kan utvikle en intern lekkasje har jeg ikke hørt om, men kan sikkert forekomme. Rail: Sprekk i topp har jeg lest om, men før du bytter topp gå til neste steg. Trykkregulator: Intern lekkasje i trykkregulator. Hvis det ikke har vært byttet før eller lenge siden er det sikkert denne. Vanlig på TD5 Skikkelig kosejobb på D2, særlig hvis du har webasto. Her var det mykje å lese seg opp på. Takk for tipsa! 2 timer siden, gautes skrev: Går pumpa når du setter på tenninga? Den skal gå en viss tid før den kutter uten å få signal om at motor roterer/går. Pumpa går ei stund som du skriv. Den er ikkje ny, men heller ikkje gammal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 Diesefilterbrakett er også en sak som gir disse symptomene. Min måtte luftes om den stod over natta. Har ikke fått prøvd så mye enda med ny brakett men jeg hører at pumpa går normalt nå og ikke trenger lufting mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 23. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2022 På 22.12.2022 den 6.27, jermundpr skrev: Diesefilterbrakett er også en sak som gir disse symptomene. Min måtte luftes om den stod over natta. Har ikke fått prøvd så mye enda med ny brakett men jeg hører at pumpa går normalt nå og ikke trenger lufting mer. Korleis oppdaga du at det var der feilen låg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 23. desember 2022 Del Skrevet 23. desember 2022 (endret) 4 timer siden, radovan skrev: Korleis oppdaga du at det var der feilen låg? Egentlig helt tilfeldig. Kjøpte filterbraketten til min forrige D2 (den lakk litt diesel). Men siden den D2'n brant opp før jeg rakk å bytte ble den liggende på hylla bare til jeg fikk denne D2'n jeg jobber med nå. Min fungerte fint ned til halv tank, under det måtte det luftes, gjerne også to ganger når tanken nesten var tom. Testet nå som den har stått en uke, pumpa gikk normalt uten luft og motoren gikk helt reint Jeg byttet komplett brakett med rørstusser og enveisventil(er?) og andre greier som satt inni rørstussene. Jeg gjetter selv på at det var en defekt enveisventil egentlig for braketten så helt fin ut uten noe korrosjon. Det kan jo også være at et av rørene på braketten har løsnet litt eller drar luft. Kjenn om rørene sitter fast på stussene ut av braketten kanskje? Endret 23. desember 2022 av jermundpr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 25. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2022 Håpar det er noko slikt på min også Bilen går heilt fint, men er tom for diesel når ein skal starte. Om eg er kritisk synest eg oljen er tynn, men kjenner ikkje lukt av diesel og den er under maksnivå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.