Gå til innhold

Ryggesensor, jeg blir gal


Kvammen

Anbefalte innlegg

Jeg er overbevist om at det er hengerfestet på bilen min som plager ryggesensoren slik at den piper med en gang jeg setter bilen i revers. Er det noe kvikkfiks på det som ikke medfører demontering av festet. Jeg trenger det. Kan man slå av ryggesensoren permament f.eks. men diagnoseverktøy? Jeg klarer jo fremdeles å sjekke bak meg før jeg rygger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kvammen skrev:

. Kan man slå av ryggesensoren permament f.eks. men diagnoseverktøy? 

Er usikker på hva man kan slå av permanent, men lite trulig. Slike "sikkerhetsting" pleier å være laget for å bli. Det enkleste er nok bare å nappe ut ledningen i fra "biperen". Kjenner ikke helt til hvor denne er plassert i FL2en. Men på D3 er den plassert bak venstre bagasjeromskledning, så det kan jo hende den sitter her på FL2 også.

Eg hadde også hengerfeste på min FL2, men det var ikke konflikt med ryggesensor. Husker ikke helt, men er det ryggesensor rett bak hengerfeste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnose kan deaktivere sensorene permanent.

Bare å endre i ccf fila

 

Men er nå litt rart at bare du skal være plaget med dette. På min tidigere Fl2 var aldri dette ett problem.

Kan du ha en sensor som er litt overaktiv?

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensorene har en tendens til å gnåle om de får fukt inn. Iallfall mine. Siden Mr. Free bor i en garasje til vanlig har det aldri plaget meg nok til å gjøre noe med det - siden det slutter når han har tørket opp igjen. 

Hengerfestet ser jeg ikke skal ha noe med det? Du tenker kanskje på ledningsnettet for hengerfestet? Hengerkoblingen er på egen sikring, så du  kan jo nappe den og se om det fremdeles piper. Det burde avkrefte/bekrefte sammenhengen du antar om jeg forstår deg rett og det er ledningsnettet for hengerfestet du tenker på... ? 

FA9, 15A, blå + FA11, 40A, grønn i boksen under bagasjerommet skal være strøm til henger...

FB1, 10A, rød, samme sted, ser forresten ut til å være avstandsføler...

image.pngFra owner manual
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det har forekommet at noen hengerfester forstyrrer ryggesensoren, men det er jo ikke sikkert at det er det som er problemet her. Kanskje jeg må dykke litt inn i problemet for å finne ut om det er en sensor som kødder det til for meg. Akkurat nå er jeg i arbeid med RAV4-eren min som trenger litt omsorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...