torem Skrevet 5. desember 2022 Del Skrevet 5. desember 2022 Det begynner i bli ferre og ferre FL ere på Finn. Mange har nok blitt skrotet, og det er synd for ofte er det bare småting som må fikses for at den skal bli ok. Det er mye kunnskap om FL på forumet her, og deler er billige og lett tilgjengelig fra Internett. I tider med trangere økonomi for mange, er det å holde en FL på veien en god investering. Jeg har selv mekket mange gamle biler i takt med svingninger i økonomien. Arbeidsledig kjøpte jeg en defekt serie 3, 109. Etter mange års bruk, solgte jeg den og fikk igjen alle pengene jeg hadde brukt på den, inkl bytting til galvanisert ramme fra england! Så alle dere som har garasje og en aldrende FL, HOLD DEN PÅ VEIEN. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildRover Skrevet 5. desember 2022 Del Skrevet 5. desember 2022 Veeel, når salgsverdien er lavere enn vrakpanten, og antallet seriøse kjøpere er lavere enn null, da er jeg ikke mye i tvil om hva som skjer egentlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 5. desember 2022 Del Skrevet 5. desember 2022 5 timer siden, torem skrev: Det begynner i bli ferre og ferre FL ere på Finn. Mange har nok blitt skrotet, og det er synd for ofte er det bare småting som må fikses for at den skal bli ok. Det er mye kunnskap om FL på forumet her, og deler er billige og lett tilgjengelig fra Internett. I tider med trangere økonomi for mange, er det å holde en FL på veien en god investering. Jeg har selv mekket mange gamle biler i takt med svingninger i økonomien. Arbeidsledig kjøpte jeg en defekt serie 3, 109. Etter mange års bruk, solgte jeg den og fikk igjen alle pengene jeg hadde brukt på den, inkl bytting til galvanisert ramme fra england! Så alle dere som har garasje og en aldrende FL, HOLD DEN PÅ VEIEN. Overtalte min datter til å kjøpe en 2004 med Td4 motor. Akkurat oppdatert den med større intercooler + tuning + EGR delete fra Allisport ;-). Ny clutch fra LOF til helgen er planen. Freelander nr 6 i familien ;-) . Trenger hjelp til å få Webasto til å fungere.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torem Skrevet 6. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2022 Finns det ingen "SAND LOVER" e, der ute? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 6. desember 2022 Del Skrevet 6. desember 2022 Etter å ha skrudd mye på K-motor og noe på FL1, så er jeg vel der at det skal mye til for at jeg vil eie en FL1, til og med med V6. FL2 derimot, det er bil som bør taes vare på og som virkelig gir bruksverdi. Disse begynner nå også å falle vesentlig i pris, Men smaken er som baken, sikkert derfor det begynner å bli så få FL1 igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 6. desember 2022 Del Skrevet 6. desember 2022 Drøyt fem år siden vi fikk vår første Freelander. 2004 Td4 manuell. Har vært en svært god bruksbil for oss. Kjøpte den for at guttungene skulle øvelseskjøre. Etterhvert ble den konebil. Har vært lite feil. Har også hatt en bensinutgave i mellomtiden. Vurderte å selge den nå, siden vi har kjøpt Disco3. Det blir det kanskje ikke noe av med det første allikevel, siden eldste guttungen vurderer å bruke den som bruksbil. Blir billigere enn Volvo med stor bensinmotor, og adskillig mer rimelig og pålitelig enn sin P38 V8 bensin... Og kanskje greit å ha en reservebil når man har Disco3 ;-) Selv om det har vært en god bil for oss, så er det noen svært irriterende designfeil på Freelanderen. F.eks. åpningen av glasset på bakluka, svake vindusheiser, ikke justering av vipp/høyde på setet, VCU, oppheng til drivstofftank som ruster, clutchslavesylinder inne i clutch-huset, plassering av Webasto, plassering og konstruksjon av dieselfilter, veivhusventilasjonen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 7. desember 2022 Del Skrevet 7. desember 2022 17 timer siden, Stig skrev: svært irriterende designfeil på Freelanderen. F.eks. åpningen av glasset på bakluka, svake vindusheiser, ikke justering av vipp/høyde på setet, VCU, oppheng til drivstofftank som ruster, clutchslavesylinder inne i clutch-huset, plassering av Webasto, plassering og konstruksjon av dieselfilter, veivhusventilasjonen... Og enda hevder enkelte at Freelander ikke er en ekte LandRover? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 7. desember 2022 Del Skrevet 7. desember 2022 14 timer siden, JokerS30 skrev: Og enda hevder enkelte at Freelander ikke er en ekte LandRover? Dummeste jeg hører. De har like mye sjel - på godt og vondt - som andre Land Rovere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henningo2 Skrevet 8. desember 2022 Del Skrevet 8. desember 2022 (endret) Hei, Jeg har over de siste 12 årene hatt 3 Fl 1, og den siste går fremdeles som en drøm, nylig godkjent. (hatt den i over 6 år/220 000km nå). For meg var det inngangsporten til Landrover, og veldig gunstig økonomisk. Jeg har også en FL2 som nå nærmer seg 180 000km. Min FL1 har vært og er en god arbeidshest, men noen reperasjoner har det jo blitt som cluch slave (super lett på 1,8), samt tank krybbe, klakke ledd, bremse rør med vedlikehold osv, men slett ikke så galt. Bilen er utrolig lett å skru på, samt Rave på den er som den beste bruksannvsining. Har også hatt noen reps på FL2, så utleggsmessig vil jeg si de er nokså like i kost. Billige deler er så utrolig verdifult når man skrur litt selv. At FL1 er en Heritage vehicle sier jo litt for en som setter pris på Landrover. Nå kommer det en EV snart hos oss, men jeg har så lyst til å beholde begge FL , De har lært meg mye, er suverene biler!, Så valget blir vanskelig, beholde fl1 eller fl2. Blir artig om noen år å se en strøken FL1 på veien! Ha en flott juletid! Henning Endret 8. desember 2022 av henningo2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torem Skrevet 9. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2022 Er på Gran Kanaria om vinteren, men skal hjem til jul og ta ut FL1 som står å venter i garagen. For noen år siden fant jeg en komplett mellomaksling i grøftekanten her på GC med VCU og det hele. Tok med meg hjem et av kryssene som jeg hadde bruk for. Senere tok jeg med VCUen for å ha i reserve. Den var litt hard, men jeg har funnet en måte å skifte silikon på, så denne er fortsatt i reserve. Det er tydelig at de har samme VCU-problemene her på øya også. Men istedet for å reparere, river de bare akslingen ut. Det har kanskje ikke så mye å si, lite is her om vinteren. Ha en glatt og fin vinter alle "SAND LOVER" e. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.