Gå til innhold

Defender 110 Puma 07


Dan-Ove

Anbefalte innlegg

Har en Puma 07 gått 81.000 km som jeg hadde tenkt å erstatte min gamle 300 tdi som turbil

Men har kommet på bedre tanker og selger den eller kanskje bytte mot en fin 90 ....

Bra bil, servicehistorikk, fungerende webasto, sperre bak, rustfri, hel og pen, men noen rester av lim og skruehull her og der innvendig.

Er 2-seter men kan vel sette inn seter om man skaffer det.

Pris er vanskelig, men lurte på rundt 350k. Legges ev ut på Finn etter jul. Men håper noen entusiaster vil overta.

Ta kontakt for nærmere info. 9268325fire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan selges nå for 310 k hvis kjøper velger å utbedre mangler selv.

Clutch må byttes i nær fremtid. Kjente den slura på max pådrag med inntunet fil. Fungerer ellers bra. Koster 26.000,- å bytte på verksted med LOF HD og diverse annet.

Trenger kanskje en original støtfanger. Winshfangeren er hel og fin men bygger for mye fremover da den er til de med AC

Vil tro det er lurt med antirustbehandling så man slipper å få rust på denne som nå er fri for det. (Noe brunt etter lakk som har flasset av er det)

Kast i bremseskive eller slakt hjullager. Merker at pedal beveger seg litt

Bytte plast om man ønsker den strøken innvendig.

Blir omregistrert til personbil snart, men har bare 2 seter foreløpig...

Mener dette må være en sjelden mulighet til å få tak i en bra Puma til en grei pris. 

IMG_3406.JPG

IMG_3407.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 5 uker senere...

Bilen ser ikke ut til å være solgt likevel. Har ikke fått betalt ennå og fristen har gått ut for lenge siden.

Så hvis du har lyst på et bra eksemplar som trenger litt egeninnsats for å bli strøken er dette en mulighet.

Status:

Omregistrert til 5-seter personbil, men har ikke fått tak i egne bakseter ennå. Exmore kan levere.

Nylig EU godkjent.

Ingen rust da den har vært jevnlig olje behandlet. Men bør få en runde nå.

Litt vibrasjon i bremser som jeg antar er en skive. Alt er nytt bak av bremser.

Clutch er slitt og man må regne med å skifte snart.

Brytere til baksperre må monteres et sted i dashbordet.

Kanskje skifte noen plastdeksler om man ikke får pusset opp de som er der.

Ellers regner jeg med vanlig slitasje som støtdempere, bremser, etc får behov etter hvert.

Pris som den står er 310K. Kan diskuteres om du kommer innom.

Om ingen interesse her får jeg ordnet alt før et salg hvor den legges ut på Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har den endelig fått et godt hjem :-)

Og til dere som tror jeg har lurt selger for å tjene masse penger, så vil jeg presisere at selger ikke er lurt. Jeg har betalt akkurat det selger ville ha for den på lik linje som alle andre. Har ikke pruttet 5 øre!

Men helt klart at jeg kunne tjent på den om markedet hadde vært bedre.

Bare setene fra England kostet 20.000,- pluss frakt. Og pene taktrekk kostet litt.

Solgt for 265k. Og det er ganske mange timer som er brukt for å gjøre den "original" fra vare til 5-seter. Ble ikke rik av det akkurat. Jeg driver med disse bilene fordi jeg er entusiast.

Så vennligst hold for god til å komme med slike påstander. (De det gjelder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 seter puma med 81.000 km på telleren til under 300 k høres ut som et røverkjøp spør du meg. Men virker som at prisene på Defender svinger voldsomt om dagen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, kulien skrev:

5 seter puma med 81.000 km på telleren til under 300 k høres ut som et røverkjøp spør du meg. Men virker som at prisene på Defender svinger voldsomt om dagen! 

 

10 timer siden, gautes skrev:

Alltid svingninger pga tilbud og etterspørsel.

Det er "visstnok" noe som har skjedd med økonomien til "folk flest" de siste to årene. Det er mye entusiastbiler som bytter eier om dagen, til langt lavere priser enn  hva partene så for seg for 1-2 år siden. Det samme gjelder båter, hytter, campingvogner og andre "formuesgoder".
Ihelkjørte biler med feil, som mange ser muligheten til å tjene en slant på  å sette i stand derimot, har blitt svært dyre.  
Antar mange ønsker å tjene en slant eller 4 ekstra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...