Gå til innhold

Tuning av MSB ecu


Mrvikan

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har i dag en MSB ecu i min 2000 td5, å så langt jeg har lest må det åpnes å loddes osv for å få litt mer futt i den.

Evt jeg må kjøpe en NNN ecu. 

 

Hvem i Norge kan ta en slik MSB lodde jobb? 

Eller bør jeg prøve å finne en NNN ecu å ta det derifra? ( om de er å oppdrive ?)

Tips, erfaringer, pekepinner, link osv hadde vært til stor hjelp:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flissundet Motorservice tar en sånn jobb. Usikker på om de tar forskjellig pris på MSB og NNN, men de lodder om MSB.

https://flissundet.no/

Jeg var der på sensommeren. Kjempefornøyd med jobben. Beregn hele dagen, de er nøye.

Mener jeg betalte 5900,- for stage 1.

 

Ellers har jeg en NNN til overs liggende. Fra en 2004 D2 auto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, KennethA skrev:

Flissundet Motorservice tar en sånn jobb. Usikker på om de tar forskjellig pris på MSB og NNN, men de lodder om MSB.

https://flissundet.no/

Jeg var der på sensommeren. Kjempefornøyd med jobben. Beregn hele dagen, de er nøye.

Mener jeg betalte 5900,- for stage 1.

 

Ellers har jeg en NNN til overs liggende. Fra en 2004 D2 auto.

Strålende, mange takk! Var litt langt unna Hønefoss men skal ta en tlf å snakke med de. 
 

Den NNN du har liggende, hva skal du ha for den? Den passer overens med min bil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte opp dagen før og la meg på Flisa Camping. Helt nytt der og flotte fasiliteter.

Så blei det mye vandring i "sentrum" av Flisa den dagen. Men hjemturen var verdt det:D

 

Noen mener at NNN for Autokasse ikke passer for manuell, men det kan også være motsatt. Usikker. Engelske forumbrukere mener mye, men har ikke funnet noe konkret.

Kanskje noen her vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke har du KRB Trading som ligger mellom Hokksund og Drammen, Kai Roger er jo en av de virkelig gamle tunerne som har holdt på siden 90-tallet med chiptuning.
Selv om han kanskje er best kjent i VW-Audi kretser, ville det overrasket meg stort om ikke han tar en Defender når han har muligheten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode tips, takk:)

 

Satt akkurat å googlet praesto men der var det nedlagt ja.. 

 

Har vært å hentet meg en NNN fra medforumisten Kenneth, så da er det bare å få den parret å tunet.. 
Skal høre med KRB hva han tar også er det en LR entusiast i Lommedalen som har tilbudt seg å hjelpe. 

Noen formeninger om hva som er trygt å hente ut av gamla med 300+Tkm bak seg? 30% eller bør man være mer snill? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...