Gå til innhold

Service interval D5


ÅBS

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe med service interval på Discovery 5. Vurderer sterkt kjøp av 17/18 mod, men er litt skeptisk til driftskostnadene..... Er det stor forskjell i service utgifter på SD4 og TDV6? Når kommer service med skifte av alle oljer og reg. reim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TDV6/SDV6 har vel årlig eller 26000km serviveintervall. 

7 år eller 187000 km på regireim. 

 

2.0 ingenium(Sd4) har to år eller 34 000 km mellom servicene.

Denne har ikke regreim, men kjededrift. 

 

Vi har 2.0 motoren i vår 2016 Disco Sport. Den har fått oljeskift årlig eller hver 10000-15000 km siden den var ny. Og alltid kjørt med stop-start deaktivert. Det tror jeg motor og turbo har gått av og spesielt en motor med kjededrift. :)

 

Personlig tror jeg det fort kan være andre ting utover servicekostnadene som bikker de totale driftskostnadene, uavhengig av motor. Men det vil selvfølgelig være en prisforskjell om servicen er årlig eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På menneskebilverkstedet kikket de rart på meg når jeg ville bytte den flotte Long Life olja deres før halve kilometeren oppgitt var kjørt, så jeg tror det er ganske mange motorer rundt om som går langt på hvert skift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lafterolf skrev:

34.000km på olje. Det må være oppskriften på å få motor til å gå til helvete.

 

Følg Iversens intervall.

Ingen har interesse av at ting skal vare vet du. I tillegg er lave servicekostnader et viktig salgsargument.
Det er jo mange girkasser der olja er garantert å holde like lenge som girkassa. Fins knapt en kunde som reagerer på den påstanden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JokerS30 skrev:

Ingen har interesse av at ting skal vare vet du. I tillegg er lave servicekostnader et viktig salgsargument.
Det er jo mange girkasser der olja er garantert å holde like lenge som girkassa. Fins knapt en kunde som reagerer på den påstanden...

 

Livsløpsolje :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...