Gå til innhold

Er det noe marked for en sliten, men fremdeles kjørbar p38?


Paal

Anbefalte innlegg

Er litt i tankeboksen om jeg skal gjøre et litt mer aktivt salgsfremstøt enn hva jeg gjorde den siste gangen for 3 år siden. Denne gang med annonse på Finn.

Akkurat nå, så ser det ikke ut til å være noen kjørbare p38-ere som ligger ute på Finn. Er det fordi folk har gitt opp å prøve å få solgt disse, eller begynner det å minke på dem som er kjørbare?

 

Jeg har en BMW X5 som går ut på Nettbil-auksjon på mandag: (Annonse fra når vi kjøpte den: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=142415518 )

Har fått en antatt salgspris fra Nettbil på opp til 360 000,- (Ryktene sier at dette er optimistisk og at det sannsynligvis bare kommer skambud.)

Hvis jeg da ikke får noen ok bud på den, så vurderer jeg å beholde X5-en og selge RR-en.

 

Så da er spørsmålene:

 - Er den salgbar, eller er det bortkasta å bruke penger på en Finn annonse?

 - Hvor ublu kan jeg være med prisforlangende når jeg ønsker å selge uten noen som helst form for garanti? Gjerne i kategorien delebil. Vil ikke garantere annet enn at den kan kjøre for egen maskin ut av tunet mitt. Havarer den 100 meter opp i veien, så vil jeg ikke vite om det...

 - Hvis det kommer noen uten kjennskap til disse bilene, hvor aktivt bør jeg informere om/forberede dem på at årlig vedlikeholdskostnader fort kan overstige kjøpsprisen....?  Jeg klarte å skremme vekk alle interesenter sist gang....

 

Kjør debatt...

 

Bilen det gjelder er denne: Bare brukt som reservebil de siste årene. Litt mer sliten og noen få km til på telleren.

http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/94870-1997-p38-25-dse-225-000-km/

 

Følger bl.a. med bortimot full tank med eco1 Polar-diesel. Bare innholdet der har jo en verdi på 3000,- kr.

(Bruker det drivstoffet pga renhet og lang holdbarhet. Ikke noe biodisel som råtner på tanken.)

Om strømprisen passerer 15 kr/kwt, så blir den faktisk billigere i bruk enn den nye el-bilen vår....

 

Vil som sagt helst prøve å kvitte meg med X5-en og beholde denne selv. X5-en er helt rå på luxus og langkjøring, men det er noe eget å kjøre RR.....

 

 

(Edit: Justert bilde-link)

Endret av Paal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med på P38-markedet de siste årene og er fremdeles innom daglig. (Veldig viktig ;) ettersom jeg solgte mine 2 for flere år siden og savnet er der enda. På godt og vondt :p )

 

Vil ta en råsjangs og si at årsaken til få kjørbare biler på finn de siste årene er resultat av får gjenværende biler på veien. Mange står nok som en bil nr 2 og 3 her og der, og venter på kjærlighet og blir evt solgt som prosjekter etter et par år. Andre har møtt pressa. 

Søkte opp reg.nr. på mine to gamle nå. En av dem er skrota ser jeg, den andre er avskiltet og ikke sett eu-kontroll på flere år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...