Gå til innhold

«Skogsfunn» RR 1998 4,6 HSE


SST079

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vet ikke om jeg har truffet riktig her, men skyter fra hofta.

Saken er - jeg har en kompis som har en 98 modell 4,6 HSE stående i hagen. Der har den stått, etter at han kjøpte seg en ny X5 i 2008. Med andre ord, har den stått stille på samme sted i snart 15 år.

 

Han er overhodet ikke noen bilmann (åpenbart), og jeg vil nå hjelpe han litt med saken. Utfordringen er at jeg har absolutt ingen erfaring med disse bilene (bortsett fra motor som jeg har skjønt er BMW). 
 

Så, sakens kjerne. Noen som har en formening om hvor man bør henvende seg? Finnes det interesse for slike prosjekt? To vesentlige ting, bilen fungerte utmerket og uten feil når den ble «parkert», og bilen skal bort!

 

Takker meget for tips som gjør at bilen blir borte fra tomten :)

 

Mvh Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvis den har stått ute i 15år vil jeg tro at interiør/elektronikk er ganske ødelagt av all fuktigheten. 
 

Hvis dere skal selge bilen, kan jeg være inntresert. Litt avhengig av generell tilstand. 

 

Den har forøvrig ingen BMW motor. Det er det kun diesel motoren som har det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, gautes skrev:

Stående på gressunderlag har den sannsynligvis rustet mye , dessverre.

Men vi får håpe den kan reddes eller gjenoppstå stykkevis og delt i andre biler.

 

Det er også jeg redd for, rusten. Men hadde vært gledelig om noen kunne ha hatt nytte av den, i en eller annen form :)

1 time siden, RRC93 skrev:

Hei!

Hvis den har stått ute i 15år vil jeg tro at interiør/elektronikk er ganske ødelagt av all fuktigheten. 
 

Hvis dere skal selge bilen, kan jeg være inntresert. Litt avhengig av generell tilstand. 

 

Den har forøvrig ingen BMW motor. Det er det kun diesel motoren som har det:)

Hei og takk :)

Ja, riktig. Kunne vært interessant å satt strøm på den og se hvilke lamper som kommer opp. Vil tippe kanskje de fleste. 
 

Jeg kan prøve å få tatt noen bilder i dag, om dette er en bil som kan være av interesse for her på forumet.

 

Og når du sier det…var selvfølgelig dieselen som kom fra Bmw…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder nå på å strammer opp en Mazda 6 som har stått på grusplass i bare tre år.
Der har rusten fått godt tak på for- og bakstilling, men resten av karosseriet har greid seg ok.
Litt mugg innvendig, da det er dårlig lufting. Begynner på motoren i dag, men ser jo at alt av løpehjul etc også er korrodert. Biler taper seg fort når de blir stående, og spesielt utendørs. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, SST079 skrev:

Det er også jeg redd for, rusten. Men hadde vært gledelig om noen kunne ha hatt nytte av den, i en eller annen form :)

Hei og takk :)

Ja, riktig. Kunne vært interessant å satt strøm på den og se hvilke lamper som kommer opp. Vil tippe kanskje de fleste. 
 

Jeg kan prøve å få tatt noen bilder i dag, om dette er en bil som kan være av interesse for her på forumet.

 

Og når du sier det…var selvfølgelig dieselen som kom fra Bmw…

Ok, legg gjerne igjen kontakt info til deg/din kamerat når du legger ut bilder:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...