Gå til innhold

Defender Td5 dieselvarmer kobling


tiopet

Anbefalte innlegg

Har montert inn den nye Eberspacher D4W i går og stusser litt over vannslange tilkoblingene.

Den er jo koblet til slik den gamle var, bare at den nye utgaven er større og ikke passer nedi braketten. Så nå sitter den med patentbånd i den gamle braketten.

 

Tror jeg koblet den riktig vei på slangene, husker ikke lenger da jeg har kjørt noen år uten med slangene bare koblet sammen.

Dieselvarmeren har innebygget vannpumpe og dieselpumpe, så slipper den ekstra oppkoblingen.

 

Så til koblingen jeg gjorde i går.

Varmeren suger fra et T-stykke som sitter mellom radiator og vannpumpe.

Varmeren leverer til dieselkjøler, den lille stussen som peker nedover på dieselkjøler. Er det riktig å kjøre vannet den veien?

Da kommer jo varmtvannet inn motsatt vei til ekspansjonstank og varmeapparat. Hvordan funker det når man kjører dieselvarmer mens motor går?

 

Trodde varmeren burde levere direkte inn på varmeapparatets innløp??? 

Kan noen voksne komme på banen og forklare meg kjølevannets retninger?

 

PS. Merket meget stor forskjell på å lufte kjølevannet med å uten dieselvarmer.

Uten dieselvarmer så går det fort å få ut all luft av kjølevannet. Med dieselvarmer tok det flere timer å få ut lufta, samt flere kjøreturer i bratte oppover, nedover og skrå bakker før lufta endelig kom ut.

Skulle tro dieselvarmeren har en tilbakeslags ventil inne i pumpa.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. får ikke varmeren til å gå mer enn et minutt.

Dette easystart T tidsuret skjønner jeg ikke noe av, er så mange innstillinger og dårlig bruksanvisning fra Eberspacher med kryptisk forklaring.

Kupevifta startet heller ikke, mulig tidsuret må programmeres til det og :angry:

Tror jeg vil gå tilbake til den gamle bryteren på dash med "on" eller "off" :lol: 

 

Det funket fint på den gamle, var det kaldt når jeg kjørte, så bare trykke "on" og det ble varmt. Var motor av, så gikk kupevifte på lav hastighet.

Dette tidsuret må jeg trykke tre ganger på før den starter <_< Ikke lett å gjøre under kjøring.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...