Gå til innhold

Slitasjeindikator bremseklosser Discovery 3 — Brake pad sensor / indicator


halvsyv

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med å kjøpe uorginale slitasjeindikator for bremseklosser foran/bak på Discovery 3.

 

Jeg fikk nylig «check brake pads» og byttet bremesklosser nå i forbindelse med hjulskift til vinterhjul.  Koplet på indikatorene igjen, og forventet at de ikke lenger kortsluttet mot bremseskiven — men feilmeldingen er der.

 

Fant en amerikansk video på YouTube som beskrev bytte av indikator, en lang ledning klipset fast bak innerskjerm.

 

Ser at Thansen (som holder til her på Kongsberg) selger slike indikatorer, som passer ulike bilmerker.  Er det noen av dere på forumet som har erfaring med om det er greit å kjøpe en slik, elle er original tingen?  Jeg kjøpte BOSCH bremseklosser på Thansen (støtte lokale forretninger i disse tider)

 

mvh

Halvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Som Timo@ her nevner er det bare og ta det billigste og enklest tilgjengelige alternativet.

Sensoren er i all enkelhet kun en ledning som blir brutt når den blir slitt til angitt nivå. Om du monterer nye bremser med brukt sensor - så vil ikke meldingen i displayet forsvinne før det monteres ny sensor.

 

MVh.

Torstein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for opplysende og gode svar; da kjøper jeg billigste utgave hos Thansen og muligens et nytt startbatteri i samme slengen — opplever at spenningen faller under start, og at sidespeil plutselig vipper ned under rygging, og automatkassa ikke responderer på manuelle girskift.  Navigasjon hopper også ut av Norge…. Aldri hatt problem med start, men batteri mister voltstyrken og da får ikke elektronikken rette driftsspenningen teor jeg…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speil som vipper ned i revers, er en setting. 

At den ikke lar seg skifte gear tror eg ikke er spennings relatert. 

Men vet ikke 

Dårlig batt, gir som regel masse feilmelding u start, men forsvinner så snart dynamo lader normalt... 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...