Gå til innhold

Webasto feil D3 tips?


Markus

Anbefalte innlegg

Hei.

For 2 år siden hadde jeg problemer med webaston på min D3. Åpnet opp webaston og brennerinnsats var oppsprukket og nedsota. Denne ble byttet til en ny, og problemet var borte.

 

Nå har jeg desverre en ny utfordring med at den starter opp går i par minutter også stopper den. Får da feilmeldingen "no start even after restart atempt". Hvis jeg sletter feilmeldinga får jeg bare samme problemet. Var en gang at webaston kom i gang og da lot jeg den stå og gå i en time for å prøve og eventuelt brenne ut litt sot men det har ikke hjulpet.

 

Driver i utgangspunktet på med fint lite småkjøring da jeg pleier skru på webaston før jeg starter bilen, og kjører som regel et lite stykke. Hender jo selvfølgelig at den går litt kort i og med at den skrur seg på av seg selv hvis det er under 5 grader, hvis bilen skal flyttes eller lignende.

 

Lurer på om noen har tips til hva jeg kan gjøre. Kommer på to alternativer selv, skru ut webaston av bilen og prøve og rense for sot, vil helst slippe :P. Eventuelt prøve og få tak i webasto diagnose utstyr så jeg kan tvangskjøre den og satste på at det gjør trikset. Hvis det går ann setter jeg pris på tips hvor jeg kan få kjøpt det.

 

Hvis noen har noe lurt og komme med setter jeg pris på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

google software - webasto thermo test 

og webasto diagnostic loom på ebay

 

 

feilsøking 

https://www.disco3.co.uk/wiki/Fuel_Burning_Heater#Diagnostic_Loom

 

jeg har dårlig erfaring med IID tool diagnose når det gjelder webasto

den viste at webasto funker som det skal og IID tool utføret test, men brennistatsen funket ikke og ble byttet etterhvert 

Endret av Timo@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo prøve blåse inn luft m hårføner e. L mens den fyrer opp. 

Ta bort luftfilteret. 

Menbrennkammer er jo klassisk 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Markus said:

den skal funke går sammen med software i en pakke,

billigere alternativer som custom made skal også funke, da laster du software fra nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...