Gå til innhold

Konstant Strøm Tap


JokemL

Anbefalte innlegg

Jeg har nå eid min FL2 i 1 år, men har hadd et problem med strømtap i en god stund nå. Jeg har skiftet batteri og det fungerte godt i 1 måned før jeg ikke fikk starte bilen igjen og måtte gå over til batteri booster. Bilen står nå hver dag å lader så jeg "garanterer" meg å komme på jobb dagen etterpå. Nå sliter bilen også med å ta lading og som oftes må jeg bruke booster sammen med laderen.

 

Når jeg låser bilen så låser sjeldent passasjer dør seg, kan dette ha noe sammenheng med strømtap?

 

Batteriet er nå igjen dårlig, så jeg har handlet med et Exide EK800 batteri. Det ver et 70Ah batteri fra biltema i den nå, men passer med det nye batteriet. Kan det også ha en sammenheng med strømtapet?

 

Takk for god hjelp på forhånd

Endret av JokemL
Bedre formulering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du målt ladespenning i fra dynamoen? Slik at du vet at bilen gir deg mer strøm tilbake enn hva den tar når du kjører?

 

Om du trenger ny sentrallås til høyre framdør har eg ny komplett liggende som du kan kjøpe om du ønsker? (450kr + frakt)

 

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/11/2022 at 8:22 AM, Tysen said:

Har du målt ladespenning i fra dynamoen? Slik at du vet at bilen gir deg mer strøm tilbake enn hva den tar når du kjører?

 

Om du trenger ny sentrallås til høyre framdør har eg ny komplett liggende som du kan kjøpe om du ønsker? (450kr + frakt)

 

image.png

Dynamo er grei, og har målt den.

 

Når det kommer til dørlåsen så tar jeg denne delen, send meg privat melding så får du kontakt informasjonen min der.

Dette har vell kanskje ikke noe med strømtapet å gjøre? Men fint å få låst døren.

Endret av JokemL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tilfeldigvis plugget noe inn i 12V-uttaket som peker i retning baksetet i midtkonsollet? Det er et "always on"-uttak.... 

BM "smertelig erfaring"

 

Når det er sagt (og sjekket ut) ville jeg nok ha begynt med den dørlåsen. At den ikke fungerer kan kanskje bety at noe strøm ikke går dit den skal (men kanskje andre steder?) ... 

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, yarnslayer said:

Du har ikke tilfeldigvis plugget noe inn i 12V-uttaket som peker i retning baksetet i midtkonsollet? Det er et "always on"-uttak.... 

BM "smertelig erfaring"

 

Når det er sagt (og sjekket ut) ville jeg nok ha begynt med den dørlåsen. At den ikke fungerer kan kanskje bety at noe strøm ikke går dit den skal (men kanskje andre steder?) ... 

Da starter jeg der med dørlåsen. Tror ikke jeg har noe plugget i det 12V-uttaket, men skal selvsagt ta en titt på det. 

Takk for veldig godt tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...