Gå til innhold

Montere brukt DMF svinghjul..?


Skjegget

Anbefalte innlegg

Hei. Kanskje ett umulig spm å svare på, men kanskje noen gode tanker der ute: ville dere ha montert ett pent brukt DMF svinghjul fra 2006 - eller bare gå for ett nytt fra butikken?

Er det gummi inni ett slikt svinghjul? Kan vel isåfall "gå ut på dato" ? 

 

Er jo en real jobb å bytte dette, så vil jo helst at det skal holde en stund...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, lafterolf skrev:

Om du gjør jobben selv, og vet at svinghjulet knapt er brukt, så ville jeg brukt det.

 

Om man setter bort jobben ville jeg brukt nytt. 

Enig med Lafterolf - og ingen gummi i disse, det er fjærene som blir slarkete og skramlete etter hvert - ved bruk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte HD SMF (heavy duty single mass flywheel) på min, merker overhodet ingen forskjell på den gamle DMF og den nye SMF svinghjulene :blink:

Eneste er at klakkelyden er borte og jeg kan kjøre uten å tenke på et svinghjul som kan komme etter meg inn i bilen :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2022 den 8.29, gautes skrev:

God lamellplatefjæring da ?

Kan godt være det ja. Kjøpte komplett kit fra L.O.F.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gautes skrev:

Blir orginalt på meg også.

Kjørt snart 250.000km på orginalen.

Kan nevnes at endel tung og terrengkjøring har det også vært.

Clutchmastere gjennom 21 år derimot.

Originalen her ble 265000 km og 22 år gammel.

Kløtsjmaster og slave er fortsatt de originale fra 1999.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2022 den 20.02, Skjegget skrev:

Ok, blir nok DMF på meg. Har ingen klakking nå, men lugger fælt når bilen er kald. Har teknikken inne for å unngå lugging, men gleder meg til å bli kvitt det!

Når bilen er skikkelig varm, er luggingen borte..:huh:

Kan ikke helt skjønne at slark i DMF vil forsvinne ved varm motor? Olje eller diesel på lamellene derimot ...  ville ha bestilt et sett fra L.O.F. uten DMF og så sjekket om det er slakk i DMF når der demonteres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt lugga en del ved start, men ingen forskjell på varm og kald. Dette ble borte ved skifte av svinghjul og lameller. Lameller så ikke utslitte ut ved bytte, men fjærene i svinghjulet var litt skranglere. Satte i originalt. Dette var omtrent på 200k km. Bytta også slave for første gang da, og kjører fremdeles med original master fra 1999. Funker fremdeles ok, men væska oppi der blir mørk og stygg ganske fort. Master skal følgelig byttes når jeg orker å begynne på den jobben...

Endret av Jasswass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...