Skjegget Skrevet 9. november 2022 Del Skrevet 9. november 2022 Hei. Kanskje ett umulig spm å svare på, men kanskje noen gode tanker der ute: ville dere ha montert ett pent brukt DMF svinghjul fra 2006 - eller bare gå for ett nytt fra butikken? Er det gummi inni ett slikt svinghjul? Kan vel isåfall "gå ut på dato" ? Er jo en real jobb å bytte dette, så vil jo helst at det skal holde en stund... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 9. november 2022 Del Skrevet 9. november 2022 Om du gjør jobben selv, og vet at svinghjulet knapt er brukt, så ville jeg brukt det. Om man setter bort jobben ville jeg brukt nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 9. november 2022 Del Skrevet 9. november 2022 9 minutter siden, lafterolf skrev: Om du gjør jobben selv, og vet at svinghjulet knapt er brukt, så ville jeg brukt det. Om man setter bort jobben ville jeg brukt nytt. Enig med Lafterolf - og ingen gummi i disse, det er fjærene som blir slarkete og skramlete etter hvert - ved bruk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjegget Skrevet 10. november 2022 Forfatter Del Skrevet 10. november 2022 Takker for svar. Har grublet litt og faller ned på å kjøpe nytt for å være helt sikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 10. november 2022 Del Skrevet 10. november 2022 Jeg monterte HD SMF (heavy duty single mass flywheel) på min, merker overhodet ingen forskjell på den gamle DMF og den nye SMF svinghjulene Eneste er at klakkelyden er borte og jeg kan kjøre uten å tenke på et svinghjul som kan komme etter meg inn i bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. november 2022 Del Skrevet 11. november 2022 God lamellplatefjæring da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 12. november 2022 Del Skrevet 12. november 2022 På 11.11.2022 den 8.29, gautes skrev: God lamellplatefjæring da ? Kan godt være det ja. Kjøpte komplett kit fra L.O.F. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjegget Skrevet 12. november 2022 Forfatter Del Skrevet 12. november 2022 Ok, blir nok DMF på meg. Har ingen klakking nå, men lugger fælt når bilen er kald. Har teknikken inne for å unngå lugging, men gleder meg til å bli kvitt det! Når bilen er skikkelig varm, er luggingen borte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 13. november 2022 Del Skrevet 13. november 2022 Blir orginalt på meg også. Kjørt snart 250.000km på orginalen. Kan nevnes at endel tung og terrengkjøring har det også vært. Clutchmastere gjennom 21 år derimot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 13. november 2022 Del Skrevet 13. november 2022 1 time siden, gautes skrev: Blir orginalt på meg også. Kjørt snart 250.000km på orginalen. Kan nevnes at endel tung og terrengkjøring har det også vært. Clutchmastere gjennom 21 år derimot. Originalen her ble 265000 km og 22 år gammel. Kløtsjmaster og slave er fortsatt de originale fra 1999. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjegget Skrevet 14. november 2022 Forfatter Del Skrevet 14. november 2022 Kan det være at mitt DMF ikke er gåent allikevel? Har ingen ulyder under kjøring, kun lugging ved igangstart.. Kan det være oljelekkasje inn til clutch? Evt. leste jeg noe om dieselregulator lekkasje, kan det finne veien inn til clutch? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 14. november 2022 Del Skrevet 14. november 2022 På 12.11.2022 den 20.02, Skjegget skrev: Ok, blir nok DMF på meg. Har ingen klakking nå, men lugger fælt når bilen er kald. Har teknikken inne for å unngå lugging, men gleder meg til å bli kvitt det! Når bilen er skikkelig varm, er luggingen borte.. Kan ikke helt skjønne at slark i DMF vil forsvinne ved varm motor? Olje eller diesel på lamellene derimot ... ville ha bestilt et sett fra L.O.F. uten DMF og så sjekket om det er slakk i DMF når der demonteres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jasswass Skrevet 14. november 2022 Del Skrevet 14. november 2022 (endret) Mitt lugga en del ved start, men ingen forskjell på varm og kald. Dette ble borte ved skifte av svinghjul og lameller. Lameller så ikke utslitte ut ved bytte, men fjærene i svinghjulet var litt skranglere. Satte i originalt. Dette var omtrent på 200k km. Bytta også slave for første gang da, og kjører fremdeles med original master fra 1999. Funker fremdeles ok, men væska oppi der blir mørk og stygg ganske fort. Master skal følgelig byttes når jeg orker å begynne på den jobben... Endret 14. november 2022 av Jasswass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 16. november 2022 Del Skrevet 16. november 2022 Mørk væske i hydraulikken er bittesmå pakningsbiter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jasswass Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 nettopp derfor den skal byttes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 Utslitt dobbelmassesvinghjul er definitivt verre når motor er kald. Og enda mer merkelig, ved ny motorolje eller litt overfyllt nivå vil også virke positivt. Ikke at jeg kan forklare det, men sånn er det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.