Belgarath Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 På min L322 er det ikke luft i hverken defroster eller hoved luftdyser. Kun luft til beina (lufta er god og varm). Jeg sjekket klaffene når jeg byttet viftemotoren og de er ikke limt seg, som er vanlig, de vil bare ikke åpne seg. Resirkuleringsklaffene stenger når bilen starter. Jeg byttet kupéfilter, så jeg så dem i forskjellige posisjoner. Klimakompressoren vil ikke starte. Hverken i auto eller max defrost. Kontrollpanelet har tilsynelatende korrekt funksjon, lamper lyser når de skal, vifte går opp og ned i hastighet når jeg vrir på knappen og den fungerer på auto. Når jeg trykker på de respektive knappene for luftklaffene, lyser indikatoren, men det skjer ikke noe fysisk. Jeg har forsøkt å søke på nett, men finner ingen med tilsvarende feil, så jeg vet ikke hvor jeg skal begynne å feilsøke. Jeg har et par hypoteser, men jeg vil gjerne høre hva andre har erfaring med, før jeg kommer med mine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 3. november 2022 Del Skrevet 3. november 2022 Ikke uvanlig med feil på panelet på tidlig L322. Men hva symptomene pleier å være er jeg usikker på Feilkoder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belgarath Skrevet 4. november 2022 Forfatter Del Skrevet 4. november 2022 Jeg jobber med å få BMW INPA/EDIABAS opp og gå på laptopen. Med den kan jeg testkjøre de forskjellige servomotorene og hente ut feilkoder. Den er ikke operativ ennå desverre. Det fulgte med en BCU i bilen når jeg kjøpte den, så da mistenker jeg at den er byttet en gang. Hvorfor vet jeg ikke, det kan være at det var de samme feilene de forsøkte å finne ut av. Jeg er litt usikker på hvordan kommandoene går i busen også. Kommuniserer panelet direkte med servoer, eller ligger BCU imellom (klimapanel bestemmer hva som skal gjøres, BCU utfører...). Det er jo også mulig at spjeldservoene er ødelagt selvfølgelig... At ac ikke starter kan være at det er for lavt trykk på anlegget... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 4. november 2022 Del Skrevet 4. november 2022 ta av ledningen til kompressoren og trykksensoren, kan du da kjøre servomotorene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belgarath Skrevet 20. november 2022 Forfatter Del Skrevet 20. november 2022 Hei beklager seint svar, men noen ganger kommer livet i veien... På 4.11.2022 den 14.37, clausen skrev: ta av ledningen til kompressoren og trykksensoren, kan du da kjøre servomotorene? Jeg fikk kontroll over resirkuleringsspjeldet, men ikke luftdysene. Om jeg lytter nøye, så hører jeg en svak klikkelyd når jeg prøver å kjøre servoene, men ikke noe som likner på en servo som prøver å bevege seg.. Jeg har fremdeles varme på beina, så det spjeldet har ikke lukket seg (heldigvis) En annen ting som skjedde var at radiatorvifta går konstant på full hastighet. Noen få sekunder etter oppstart går den rolig og bestemt opp i full hastighet og blir der til jeg slår av. Regner med at det er noe som den skal gjøre når den ikke har signal på trykkføleren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belgarath Skrevet 30. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2022 Jeg måtte bite i det sure eplet og kjøpte en GAP IID Tool. Jeg får ikke til å teste spjeldmotorene med denne, kanskje bilen er for gammel...? Uansett, så får jeg feilkoder på de enhetene som jeg har problemer med. Feilkodene derimot, er jeg litt usikker på. ATC Heat/cool rapporterer 0x2A, 0x2B, 0x2C, 0x2D, 0x2E og 0x41. Dette er feilkoder jeg ikke finner når jeg søker på nett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.