Gå til innhold

Disco fra helvete


Dan

Anbefalte innlegg

1 time siden, Dan skrev:

Hallo her var det stille?  vibrasjon kan vel forårsakes av dårlig forbrenning/ ugjevn gange

bensin lukt i motor rommet i tillegg, burde bety dyse eller tilførsel. 

Vanskelig å diagnostisere noe over nett med så få og generelle symptomer tenker jeg. Ujevn gange kan jo skyldes mye; tett bensinfilter, dårlig bensinpumpe, dårlig bensin, dårlige plugger, dårlige pluggledninger, dårlig luftmengdemåler, dårlige dyser, dårlig lambda.
Lite motorkraft kan også skyldes mye av det overnevnte. Har aldri opplevd at dårlig girkasse har gitt slike symptomer.

Bensinlukt i motorrommet skyldes stort sett lekkasjer av det jeg har vært borti, må da skille bensinlukt og eksoslukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk 

tror kanskje dette var siste stopp. Far er møkk lei land rovere, kommer jo til å savne treffene 

men nok er nok. Den skiten har kosta penger og humør 

så blir vel å selge deler og hive den i pressa 

jeg skal selv trykke på knappen med glede 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Dan skrev:

Sukk 

tror kanskje dette var siste stopp. Far er møkk lei land rovere, kommer jo til å savne treffene 

men nok er nok. Den skiten har kosta penger og humør 

så blir vel å selge deler og hive den i pressa 

jeg skal selv trykke på knappen med glede 

Tror at du gir deg litt fort ;-) . Kan ikke være så vanskelig å finne ut hvor bensinlukten kommer fra - og så løser det seg. Har en tilsvarende motor i min RRC -95. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Atle G skrev:

Tror at du gir deg litt fort ;-) . Kan ikke være så vanskelig å finne ut hvor bensinlukten kommer fra - og så løser det seg. Har en tilsvarende motor i min RRC -95. 

Skjer noe hele tiden med skiten, går f…ikke mer en et par mnd mellom hvert opphold og penger i dass, siste 4 årene har bilen nesten stått halvparten og knapt kjørt 

byttet nettopp ny radiator og automat kjøler fra allisport skulle til å bestille nye headers fra genie Australia, men nå er det mørkt i hodet her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin bil men med alderen kan det fort komme en del kjipe feil som krever en del feilsøking...

 

Ikke alltid de er dyre å fikse men kjedelig når man må bruke mer tid på å skru enn å kjøre.

 

Tipper du finner noen som er villig til å ta over stafettpinnen hvis du gir deg... men håper du ikke gir deg helt ennå!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Dan skrev:

Skjer noe hele tiden med skiten, går f…ikke mer en et par mnd mellom hvert opphold og penger i dass, siste 4 årene har bilen nesten stått halvparten og knapt kjørt 

byttet nettopp ny radiator og automat kjøler fra allisport skulle til å bestille nye headers fra genie Australia, men nå er det mørkt i hodet her 

Tja - det er jo etter hvert en gammel bil og avhengig av hvordan den har vært behandlet så er det mye som kan gå galt. Det gjelder jo (nesten) alle gamle biler. Preventivt vedlikehold / oppgraderinger hjelper - men det koster. Jeg ser på det som investeringer ;-) . Kanskje du må kjøpe deg en billig hverdagsbil i tillegg til hobbyen LOL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, motom skrev:

Utfordringen her har vel vært feil som har vært krevende å feilsøke...

Ja tar liksom aldri slutt heller, heller mot lekkasje injektorer, men på Thor er det en dritt jobb, av med det meste fomle med coil før du begynner å lete, ingen feilkoder nå ,men vibrerer og går dårlig , alt er mer eller mindre nytt nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dan, sjekk nå først at bensin røret sin hurtigkobling til innsprøytnings rail er festet ordentlig og er tett.

sitter rett over valley gasket bak på motoren.

Skjønner jo at du har måttet ha den koblingen av og på  x antall ganger i forbindelse med motorarbeidet ditt.

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Brage skrev:

Hei Dan, sjekk nå først at bensin røret sin hurtigkobling til innsprøytnings rail er festet ordentlig og er tett.

sitter rett over valley gasket bak på motoren.

Skjønner jo at du har måttet ha den koblingen av og på  x antall ganger i forbindelse med motorarbeidet ditt.

 

Mvh Brage 

Oki 

hater den løsninga med coilen, hvem har greid å lage så mye hassel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Dan skrev:

Oki 

hater den løsninga med coilen, hvem har greid å lage så mye hassel 

Jeg flyttet coilene fra det idiotiske stedet bak motoren til utpå siden av motoren da jeg hadde D2 med 4,6 V8.  Ikke noe å stusse på. Du finner sett på eBay og sikkert også andre steder: https://www.ebay.com/itm/334518239997 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2022 den 16.33, Atle G skrev:

Jeg flyttet coilene fra det idiotiske stedet bak motoren til utpå siden av motoren da jeg hadde D2 med 4,6 V8.  Ikke noe å stusse på. Du finner sett på eBay og sikkert også andre steder: https://www.ebay.com/itm/334518239997 

Ja mye bedre , så foresten en kar som bytta Thor innsuget til gems og beholdt alle fordelene, da er jo dyse trøbbel en lek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det en wv up gti som ny bil, og så får jeg vurdere fremtiden til discoen, mye bra deler på den, nå er jeg mest dritt lei skiten 

kommer til å ta en seriøs prat med strømmen bil også , har kommet over vippe punktet for surr og bortforklaringer, handling liker jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...