Gå til innhold

Vurderer D4!


DirtyHarry

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt en forkjærlighet for Land Rover, og har nå behov for stor familiebil. Har Caravelle nå (2010, 210.000km) men vil gå over til 7-seter. 
 

Kunne tenke meg å kjøpe en D4. Følelsen av å kjøre en er magisk, og konen ga etter da hun så det store gliset da jeg snakket om Disco. 
 

Budsjett maks 250, helst rundt 200-220. da er det biler med 200.000+ km på telleren stort sett. 
 

Har blitt litt skremt av alle historiene om motorhavari og dyre, gjentakende reparasjoner. Ferdighetene er slik at jeg kan lære meg å bytte bremser selv og skifte olje, men er ikke veldig teknisk heller. Med tre barn har jeg heller ikke mer tid enn et par timer om kvelden. 
 

Jeg drifter greit en eldre Caravelle med alle reparasjoner tatt på verksted. Vil utgiftene til å drifte en Disco kunne bli vesentlig dyrere enn på en Caravelle? På to år har den kostet meg ny startmotor, nye fjæringer bak, bremseskiver, klosser og kalibrere foran, to hjullager samt en del mindre kosmetiske rustutbedringer jeg har gjort selv. 
 

Har søkt en del på forumet før posten. Finner likevel ikke helt roen. Håper noen kan hjelpe!
 

Endret av DirtyHarry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder vel D4 som andre biler generelt; man kan være skikkelig uheldig eller skikkelig heldig. 

 

Klarer man å bytte slitedeler sjøl med delekjøp fra UK og gjør litt service sjøl så hjelper det godt på og man har vel et greit bilhold.  Bilen er stor og tung så deler slites. Finn en bil som har god historikk på hva som er bytta og når det er bytta. 

 

Må man sette den på verksted så har i alle fall jeg erfart med min D3 at verkstedene vet å ta seg betalt. Spesielt på deler. Der hjelper det godt om man finner et verksted som er villige til å montere medbrakte deler om man på forhånd vet hva som skal til.

 

Ville nok tatt høyde for litt høyere vedlikeholdsbudsjett enn en Caravelle. Og ville definitivt kosta på meg et diagnoseverktøy for sjølhjelp/sletting av tullekoder.

 

Super bil når alle systemene lyser grønt og batteriet et 100% 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er flaks å kjøre slik bilen. 

men man må huske at etter 200 km masse komponenter som slitedeler, fjæring deler og andre skal byttes uansett. 

da det er bil med god historikk du må søke samt som var undestreilbehandlet. 

eventuelt vis bilen på forumet og folk skal si mening om vedlikehold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...