Gå til innhold

Lakkering av alu-felger


Haa.Kir

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skulle gjerne hatt felgene til vinterdekka på disco 4'en i omlakkert til sort, likt som sommersettet. Det er originale 19" 7-eika "split-spoke" det er snakk om. Har fått pris på 2500,- pr stk ink moms for lakkering. Det syns jeg var noe dyrt. Hva ligger felglakkering på, uten en haug med reparasjoner av kantkjøring osv..? Kunne gjerne kjøpt et nytt sett, men ser at Paddock er tomme, å det er lite sorte å finne på finn.

 

Har noen tips til lakkerer i Oslo-Kongsberg området tas det imot med takk! :)

 

-Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lakker fint 4 alufelger på to kvelder. Fint blir det også, og ikke spesielt krevende å få til.
Matt felgen med slipeduk, avfett de litt skikkelig, i flere omganger og velg en mellomdyr lakk. Silkematt er for blank, anbefaler helmatt.
Jeg brukte spraybokser, men hadde fyra opp lakksprøyta om jeg sku gjort det om. 
PS -alufelger er normalt lakkerte, så du trenger IKKE alu-grunning, bare du får feste i eksisterende lakk.

IMG_20210723_210609.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Lakket mine selv. Brukte samme farge som bilen på vinter felgene. 

Ble ganske bra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...