Gå til innhold

Hvilken tipphenger skal man velge?


Atle3

Anbefalte innlegg

Har sett på ifor og tysse/nugent. Tysse sin virker jo veldig solid med boxramme og stålinnlegg i kasse.

Tipper ifor holder seg best i pris? 

Hvordan er aluminiumsgulvet hvis man mister en stor stein med graver?

 

Noen som har erfaring med begge typer?

 

Andre hengere på markedet som tåler like mye? 

 

Torsion er ikke aktuelt da man må kjøpe nye aksel når den ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen personbilhenger tåler at stein slippes fra gravemaskinskuffe uten å bulke platten. 

 

Traktorhengere tåler heller ikke det.

 

Jeg har kjørt noen bladfjørhengere, og jeg synes de vingler med fullt lass. Ikke så rart, for det er kun bladfjørene som holder akslingen sideveis. Mulig noen er bedre enn andre, men jeg har ikke sett noen leverandør med pangardstag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenkte mest på om aluminiumsplanet kunne sprekke men det er nok sterkere enn man tror.

 

Må bli noe med bladfjører uansett. Har jobbet i pukkverk og det er ofte hengere med torson fjører som ikke klarte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med fullt lass ofte på min 3500kg henger. Har torsonsfjører. Etter snart ti års bruk har ikke fjørene forandret seg noe.

 

Bladfjører på henger er ikke som på lastebil.

Du må regne med bytting av bladfjører langt oftere enn du må bytte gummien på torsonsfjører. 

 

Aluminiumen på platten tror jeg er seig. Den vil bulkes uten sprekker vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...