Gå til innhold

Girforviklinger


Alb

Anbefalte innlegg

Byttet fra 1.4 til 1.2 på min 90 med 200tdi, med et voldsomt krafttap som resultat. Nå får jeg den ikke over 80km/t på flatmark, og i oppoverbakke desellererer den uansett gir. Får ikke dette til å stemme med det jeg leste av erfaringer på forhånd. Tips og tanker?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe virkelig galt med motoren. 

Hvilken årsmodell? 

 

Filter nevnes ikke siden det byttes hver høst, men de gamle hadde en metallsil i enden på røret i tanken. Den må du se på. Skru løs armaturen på toppen av tanken under setet og trekk opp å sjekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe må den få for lite av, for de skal dra veldig godt. 

 

Ta opp lokket øverst på dieselpumpa, fire skruer, og sjekk membranen.

Følg den tynne slangen fra turbo og til lokket på dieselpumpa og se etter lekkasje. 

 

Skru ut ladeluftkjøleren (intercooler) og rengjør den. Bruk bensin eller annet som fordamper og skyll godt. Er turbo slitt kan den bade i olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det hjalp å få på den tjukke slangen som hadde løsnet på turboen ja.. :) :) Lettet over at det var noe så enkelt. 

Takk for tips. Garantert ikke siste gang det kommer uerfarne spm herfra ;) 

Elvehundre - hvordan sjekker man for treghet i girkasse og fordelingskasse?  Synes det kommer litt mer lyd fra dem ved trilling i fri enn det gjorde fra de gamle kassene. Men blir ikke aktuelt å demontere det igjen med det første.. :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...