usli Skrevet 22. oktober 2022 Del Skrevet 22. oktober 2022 Har en 83 mod serie 3 kort diesel. Går det ann å bruke fett i stedet for olje. Brukte fett på defenderen. Andre spm. Er det noen i Rogaland som kan justere dieselpumpen? Trenger hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olav Haavardsholm Skrevet 22. oktober 2022 Del Skrevet 22. oktober 2022 51 minutter siden, usli skrev: Går det ann å bruke fett i stedet for olje. Jepp. Bruker fett på Lierbussen med ex-mil, altså SIII, aksler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 23. oktober 2022 Del Skrevet 23. oktober 2022 Fett er ikke optimalt, one-shot er bedre, GL4 utvilsomt best. Vanlig fett er for stivt og vil ikke flyte inn i nållagrene i krysset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ian928 Skrevet 23. oktober 2022 Del Skrevet 23. oktober 2022 Prøvde å fylle GL-4 på vår 56-modell, der var det tydeligvis brukt fett. Fikk på bare litt olje før det rant ut påfyllingen, håper det renner ut dit fettet ikke når… Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 24. oktober 2022 Del Skrevet 24. oktober 2022 Husket du på å sette forhjulene i riktig stilling? Pokalen tetter for påfylling hvis hjulene står rett fram. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
usli Skrevet 24. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2022 Takk for svar, prøver med one-shot. Brukte den på defenderen. Noen som har svar på dieselpumpa, noen som kan justere den?. Røyker en del, har skiftet dyser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LRowner Skrevet 24. oktober 2022 Del Skrevet 24. oktober 2022 For mange år siden så (1981?) blandet jeg gear olje med smørefett og det fungerte ganske bra slik jeg husker det. Ble ett fett som var lite stivt og som seg utover av seg selv uten å renne vekk...Men fettet må velges av en type som lar seg blande med gear olje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 24. oktober 2022 Del Skrevet 24. oktober 2022 (endret) Prøvd å løsne litt på pumpa og vri ørlitegrann på den? Det er et merke nede på motorblokka nederst på pumpa du kan justere etter. Lurt å ha manualen. Der står det hvordan man justerer. Når det er sagt har jeg s3 med ganske ny motor, overhalt pumpe, overhalte injektorer osv, justert tenning osv osv. Den ryker ikke på tomgang, men ved pådrag så kommer det svart røyk. Har prøvd alt føler jeg. Ligger noen tråder her inne om det hvis du søker litt. Endret 24. oktober 2022 av Ivers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 24. oktober 2022 Del Skrevet 24. oktober 2022 Fett, husk å sjekk hvilken temperatur dette tåler. Min erfaring er at leverandører har senket temperaturen på smørefett og det er utfordrende å finne fett som tåler høyere temperaturer. Hjullagre blir varme, dermed er det bedre å bruke 80 GL4-olje fremfor fett som tåler f.eks 120 grader. Boksen min med fett som tålte 220 grader er tom, nå har æ «støvsugd» butikker og venners lagre etter fett/grease som tåler i alle fall 180 grader. Og husk; GL4-olje. Det er ikke alle metaller i akslene og lagrene og shimser som tåler GL5. Fin dag ønskes hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ian928 Skrevet 24. oktober 2022 Del Skrevet 24. oktober 2022 16 timer siden, gautes skrev: Husket du på å sette forhjulene i riktig stilling? Pokalen tetter for påfylling hvis hjulene står rett fram. Sier du det? Det sto det ikke noe om i manualen ( tror jeg..!). Hvilken stilling skal hjulet i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 25. oktober 2022 Del Skrevet 25. oktober 2022 Påfyllingspluggen kan sitte i for eller bak-kant av huset. Om jeg husker rett da. Tommelfingerregelen sier vri på rattet max utslag slik at pluggen er lengst fra bladfjæren. Fyll så opp med tynt CV-fett eller helst girolje på seriebilaksel . Fyll til det renner ut av påfyllingshullet. Gjenta med ratt full sving andre veien. Kvikkfix er å røre ut litt fett o.l. i oljen for å få den litt tykkere slik at det ikke rant ut hvis tetting var dårlig. Jeg hadde arvet en eldgammel dunk med 50-olje som ble brukt som oljefortykningsmiddel. Den ble flittig brukt i guttedagene på alt som spiste olje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ian928 Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 På 25.10.2022 den 21.03, gautes skrev: Påfyllingspluggen kan sitte i for eller bak-kant av huset. Om jeg husker rett da. Tommelfingerregelen sier vri på rattet max utslag slik at pluggen er lengst fra bladfjæren. Fyll så opp med tynt CV-fett eller helst girolje på seriebilaksel . Fyll til det renner ut av påfyllingshullet. Gjenta med ratt full sving andre veien. Kvikkfix er å røre ut litt fett o.l. i oljen for å få den litt tykkere slik at det ikke rant ut hvis tetting var dårlig. Jeg hadde arvet en eldgammel dunk med 50-olje som ble brukt som oljefortykningsmiddel. Den ble flittig brukt i guttedagene på alt som spiste olje. Takk skal du ha! Vi mikset oss noe sirupsaktig til å ha på styresnekka, kan Gjøre det samme her. Det er altså ikke sammenheng mellom pokalene og akslingen? Burde visst Google dette… Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 Akslingen og kryss, ivertfall deler av den, går igjennom pokalen. Mellom pokal og akselhylse er det simring som skiller olje fra diff og pokal. Olje i pokal smører hjullager på seriebil. Om du ser kryss fra en mellomaksling vil du se at lagerkoppen i enden på krysset har en gummipakning slik at støv ikke trenger inn i nålelageret. Samme kryss brukes på stikkakselen, i pokalen, men her er pakningen fjernet. Fett/olje må da renne inn der pakningen opprinnelig var tenkt, og derfor må smøremiddelet være rennende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 I praksis lekker det alltid litt gjennom simringen som tetter mellom diff og pokal. Både på seriebil og Defendere. Så ingen vill panikk om diffolja blir mørk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 Ja det vil det alltid gjøre siden pokalen mangler lufteventil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.