Gå til innhold

Disco2 låst ute


MariusDahl

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Jeg har en Discovery 2 som ikke vil slippe meg inn. 

 

Bilen ble parkert å låst. Jeg var borte i to uker og nå kommer jeg meg ikke inn i bilen. Nøkkelen låser ikke opp når jeg trykker på knappen eller setter nøkkelen i døren. Har begge nøkler tilgjengelig.

 

Panseret er mulig å åpne da jeg har klippet wire. batteriet i bilen er fulladet.

Når jeg åpner panseret går alarmen men får ikke deaktivert/låst opp bilen med nøkkel. 

 

Noen som har forslag til hva jeg kan prøve? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lafterolf skrev:

Mottaker for fjernstyring ligger like ved bakerste soltak. Hold nøkkel med fjernstyring så nærme mottakeren som mulig. Ligger i forkant på venstre side ved bakerste soltak. 

Skal gjøre et forsøk på dette. Den har fungert fint på avstand før dette oppsto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har nå forsøkt å holde nøkkelen nære mottakeren men ingen forskjell. 

Jeg har også tatt ut ruten på siden i baggasjerommet å klatret inn i bilen, får ikke åpnet noen dører innenifra. Alarmen skrur seg heller ikke av når jeg setter nøkkelen i tenningen. 

 

Noen andre ideer om hvordan jeg skal få låst opp bilen å starte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ingen dører kan åpnes innenfra har den blitt "superlocked" det er en ekstra sikkerhetsfunksjon og er litt tricky å komme seg ut av. Hva skjer når du setter nøkkelen i døra? Får du vridd på den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, lafterolf skrev:

Hvor sikker er du på at batteriet er fulladet? 

Jeg har åpnet panseret, koblet på lader og booster. Nytt batteri ble montert i sommer

14 timer siden, kes skrev:

Om ingen dører kan åpnes innenfra har den blitt "superlocked" det er en ekstra sikkerhetsfunksjon og er litt tricky å komme seg ut av. Hva skjer når du setter nøkkelen i døra? Får du vridd på den? 

Jeg får vridd på den men får ikke låst opp bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, lafterolf skrev:

Har du EKA-koden?

Jeg fikk koden i går. 

La den inn etter prosedyren jeg limet inn lengre ned.

Mulig jeg gjorde noe feil når jeg la inn koden for det kom ikke bekreftelses blink som punkt 6 sier. bilen låse seg heller ikke opp etter de 5 minuttene.

Gjorde et nytt forsøk men nå skjer ikke det som er beskrevet i punkt 1 så jeg får ikke lagt inn koden på nytt.

 

The code is recorded on the security information card and is entered as follows:
1) Using the key, turn the driver's door lock to the UNLOCK position and hold in this position for at least 5 seconds.
An audible warning is then emitted to indicate that the body control unit is ready to accept the code. Return the
key to the centre position. It is now possible to use the key to enter the separate numerical values of the four
digits that make up the EKA code.
2) Enter the first digit of the code. If the first digit is 4, turn the key to the UNLOCK position 4 times. Ensure the
key is fully returned to the centre position after each turn of the key.
3) Enter the second digit of the code. If the second digit is 3, turn the key to the LOCK position 3 times. Ensure
the key is fully returned to the centre position after each turn of the key.
4) Enter the third digit of the code. If the third digit is 2, turn the key to the UNLOCK position twice. Ensure the key
is fully returned to the centre position after each turn of the key.
5) Enter the fourth digit of the code. If the fourth digit is 1, turn the key to the LOCK position once. Ensure the key
is fully returned to the centre position after each turn of the key.
6) Finally, turn the key to the UNLOCK position and back to the centre position, a double bleep will indicate that
the code has been entered correctly. A single bleep indicates that the code has been entered incorrectly.
Then, before opening the door, wait 5 minutes for the alarm and immobiliser to be de-activated. During the 5
minute wait for the alarm and immobiliser to be de-activated, the alarm indicator LED in the instrument pack
continues to flash (one flash every 2 seconds). DO NOT OPEN THE DOOR OR ATTEMPT TO ENTER THE
CAR until the full delay period has elapsed.

When the 5 minute wait has elapsed
, the alarm indicator LED stops flashing. Immediately open the door, insert
the key in the ignition switch and turn the switch to position II. If the ignition switch is not turned to position II
within 30 seconds of the end of the 5 minute wait, the engine is automatically immobilised again.

The EKA code will not be recognised if there is an interval of 10 seconds or more between key turns or if the key is
held turned for 5 seconds or more during the procedure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...