Gå til innhold

Merkelig Batteriproblem 10.5V tilkoblet - 12.5v frakoblet


MariusMorch

Anbefalte innlegg

Jeg har forsøkt å finne en strømtyv på RRSen og oppdaget en litt snurrig problemstilling. Måler jeg spenning på batteriet tilkoblet bilen sier den 10.5V. Men den starter likevel (med nød og neppe). Kobler jeg fra begge polene måler batteriet 12.4 volt (har ikke ladet det pt fullt). 

Dobbelsjekket begge multimetere med ladet batteri jeg hadde i garasjen og de oppgir samme spenning på det batteriet (12.5). 

Hva i all verden er det slags problem jeg leter etter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. Ble ikke så mye klokere, men tror egentlig strømtrekket var mikrobryter i bakluken. Den er byttet, men lurer på om batteriet har tatt litt kvelden av all utladingen.  Målte batteriet igjen nå uten poler og nå var det 10.5. Så antagelig bare jeg som surret med litt "reststrøm" på batteriet som ga feil avlesning

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som en celle er kortsluttet, eller i ferd med å kortslutte, da kan du måle over 12v når det ikke er noen belastning på batteriet. (Men som laftemannen sier, du burde egenlig ikke få fyr på en rrs med så lav batterispenning)

 

Har du ett annet batteri å teste med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, grunneieren skrev:

Høres jo ut som en celle er kortsluttet, eller i ferd med å kortslutte, da kan du måle over 12v når det ikke er noen belastning på batteriet. (Men som laftemannen sier, du burde egenlig ikke få fyr på en rrs med så lav batterispenning)

 

Har du ett annet batteri å teste med?

Lada opp to batterier igår. Dette og ett annet. SJekket batteriet isted og fulladet hadde det 45% kapasitet. REPLACE blinket det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...