tele109 Skrevet 17. oktober 2022 Del Skrevet 17. oktober 2022 Ikke så ofte jeg får lyst på fransk varebil, men dette var veldig stilig! https://www.typeh.eu/typehg.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 17. oktober 2022 Del Skrevet 17. oktober 2022 Det var jo absolutt av de bedre moderne retro-bilene men originalen er jo litt tøffere da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 17. oktober 2022 Del Skrevet 17. oktober 2022 Vi får håpe stålmarken ikke liker den nye like godt som den gamle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 17. oktober 2022 Del Skrevet 17. oktober 2022 Både Citroën og de andre deromkring løste stålmarkproblemet og mye annet i begynnelsen av -90 tallet men ryktet henger visstnok i fremdeles. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
paul hofseth Skrevet 18. oktober 2022 Del Skrevet 18. oktober 2022 Citroen; vi hadde en serie 2CV-er i mange år. Ikke den beste kollisjonsbilen, men god til å takle uveisomt terreng dog med forhjulsdrift var det av og til nødvendig å rygge oppover meget bratte kneiker :den hadde torsjonsfjærer og genial støtdemperpatent med en fjæret kule inni en sylinder sammenbygget med hjulnavet slik at de to massene motvirket hverandre. Like kald om vinteren som LAndRover, like mye støy men driftssikker og behagelig om sommeren og når gasswiren røk engang var den enklere å fikse med en passende snor enn tilsvarende på en SII p- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 18. oktober 2022 Del Skrevet 18. oktober 2022 På 17.10.2022 den 10.43, SveinHa skrev: Både Citroën og de andre deromkring løste stålmarkproblemet og mye annet i begynnelsen av -90 tallet men ryktet henger visstnok i fremdeles. Var det ikke da 2CVn gikk ut av produksjon? Måtte bare...... Har mye minner fra festhjemkjøring i 2CV og i stående stilling. Mye mulig høyt hårfeste kom derfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 18. oktober 2022 Del Skrevet 18. oktober 2022 2CV er jo en ganske så festlig bil på mange måter, super på vinterføre, og selv om rust ikke er noe ukjent på de så er det vel mest kosmetisk og om rusten skulle ta de bærende delene så er jo også det svært så overkommelig på en slik bil. Det var spesielt fra og med Citroën XM der skjedde en stor forandring, både mht rust og ikke minst dieselmotorene fra Indenor som i mange år var helt i en klasse for seg på den tiden, tok vel 5+ år før andre kom opp med noe lignende... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
paul hofseth Skrevet 20. oktober 2022 Del Skrevet 20. oktober 2022 Andr'e Citroens tekniske nyvinninger ble gjort ende på da Peugeot kjøpte firmaet. Det ga større fortjensete å selge fabrikktomten på quai Citroen i sentrum av Paris enn å fortsette med å bygge biler der. 2CV med endret fjæringsform ble produsert videre en stund i Argentina, husker ikke om Belgia også lagde noen av de ekte. Plastic versjonen for ørkenbruk var populær langs middelhavskysten mens 4hjulsdriftversjonen med motor både foran og bak vel aldri fikk stor utbredelse. Vår første 2CV hadde faktisk 2 franske "skattehestekrefter" samt automatclutch som grep når turtallet gikk opp (den ble innkjøpt som "barnevogn" fordi som brukbil kostet den det samme). p. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
county Skrevet 25. november 2022 Del Skrevet 25. november 2022 Kjedet meg på verkstedet i dag... Denne kombinasjonen hadde vært artig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 26. november 2022 Del Skrevet 26. november 2022 Søkt på nettet? Helt sikkert noen derute som har klonet dette også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julius Baardsen Skrevet 29. november 2022 Del Skrevet 29. november 2022 Nå forventer jeg at County leverer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
county Skrevet 29. november 2022 Del Skrevet 29. november 2022 Det var plan B.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamse_bra Skrevet 30. november 2022 Del Skrevet 30. november 2022 På 17.10.2022 den 10.43, SveinHa skrev: Både Citroën og de andre deromkring løste stålmarkproblemet og mye annet i begynnelsen av -90 tallet men ryktet henger visstnok i fremdeles. Kan si meg enig her. Mine foreldre hadde en 91 BX14TE. Den var fortsatt tilnærmet rustfri da den av andre årsaker ble skrotet langt ut på 2000 tallet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.