Gå til innhold

Defender dieselvarmer eberspacher


tiopet

Anbefalte innlegg

Noen som kan dieselvarmer og kan forklare litt om denne nye er plugg and play, eller om noen ledninger må byttes om i pluggen?

 

Gammel: eberspacher D4WSC på 4000W

Ny: eberspacher D4WSC på 4300W

 

Stort sett like men den nye er større :blink:

 

20221015_120634.jpg

20221015_120801.jpg20221015_120814.jpg

 

Forskjell på ledningsplassering i kontakten er det jeg lurer på om vil fungere uten å bytte rundt på.

20221015_120711.jpg20221015_120726.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har faktisk gjort om litt på ledninger, derfor alle tekniske tegninger på nett i dag stemmer med fargekodene på den nye.

Min gamle er fra da bilen var solgt som ny i 1999.

Den nye varianten kom i 2016 og fikk lengre brennkammer og 300 watt mer varme pluss noe tillegg som å kunne koble til fjernkontroll og ekstra temp følere.

 

Nå må jeg bare skaffe en ny eksos slange før jeg får satt den inn i bilen (den gamle rustfrie eksos slangen går i oppløsning bare jeg tar på den).

 

Nytt spørsmål:

Hvor lang eksos slange kan jeg ha?

I dag går den rett ned på bakken fra motorrom. Kunne tenkt meg å fått den lenger vekk, som ut bak eller noe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, gautes skrev:

Lang eksosslange må gi mer motstand og dermed mindre effekt, er min erfaring.

Halvfull slange med offroadgrax ga lite varme.

Flatbanket slange gir også lite varme.

Tusen takk, da blir den nye rett ned den også.

40 cm lengde på slange, hvorav 30 cm er før lydemper og 10 cm etter. Da kommer slange ned akkurat i kant med bunn av ramme og blir ikke bøyd under offroad kjøring.

Det var slik den gamle var også.

 

Skal være obs på å få sjekket slange etter kjøring i mudder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...