Gå til innhold

Feilkode c2023 girkassefeil går i nødmodus.


vidvandre

Anbefalte innlegg

Har skaffet min første LR i høst, en discovery 4 TDV6. 

Den begynte å gå i nødmodus under litt tung last med henger, men nå går den i nødmodus i ett sett. 

Hadde den på verksted å de fikk feilkode c2023 som det ikke var noen forklaring på. 

 

Har noen vært borti dette? 

20220915_184255.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan det være feilkode U2023? Straks mer info å finne der. Dieselfilter og systemrens kan være et sted å begynne.

Ellers så kan en jo mistenke tilhengekontakten, siden det oppstod ved bruk av henger (tung henger gir også mening hvis det er dieselfilteret som er problemet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å eie en slik bil, og ikke minst drive feilsøking uten skikkelig diagnose på hjemmebane er håpløst. Spesielt ettersom en enkelt feilkode kan skyldes 50 forskjellige, bakenforliggende årsaker.
Så du er nødt å ha diagnose for å kunne friskmelde en og en feilkilde.

 

Edit;

Jeg har forresten liggende ny og ubrukt oem matepumpe til tanken din og dieselfilter hvis du vil bytte de to først. Skal få de billig, send meg en PM isåfall.

Endret av iknutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har en LYNX diagnoseleser / PC utgave som er lisensåpnet for FL2, D3 og D4.

Trur eg har hatt min siste LR, så du kan få kjøpe denne i lag med en bærbar edb-maskin hvor programvaren er installert. 

Funger helt topp, og har hjulpet meg ut av mange kniper. Kan ikke se at den er brukt. Kr 1.500,. inkl. PC + frakt.

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...