Gå til innhold

EAS kluss, P38


ringerover

Anbefalte innlegg

Jeg fikk lokalt verksted her i Gjøvik til å skifte belger på bilen da den har vært på klossene framme en stund, og jeg ikke har hatt egnet sted til å gjøre jobben selv. Da jeg hentet den før helga var den brukbar på et par små kjøreturer, men den har ikke hevet seg etterpå og verkstedet vet ikke råd.

Jeg har forsøkt å finne ut av det med Nanocom'en, men det virker ikke som den har full styring på ventilene lenger, i alle fall får jeg ikke hevet bilen framme, selv om jeg selv ikke kan høre eller påvise noen lekkasje noe sted.. Jeg tenker på alternativer, siden jeg har begrenset budsjett og det er en gammel bil (riktignok er den gått bare bagatellmessige 170tusen og er fin å se på..): Er det noen med ekspertise i nærheten som kan hjelpe meg med dette, og selvsagt få betalt for det, eller bør jeg henvende meg til mjøsregionens eneste merkeverksted PS Servicesenter i Hamar? Råd mottas med stor takk!

 

Mvh, Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved 170´km er det på tide å overhale ventilblokka om det ikke er gjort tidligere. 

Gamle O-ringer kan lekke ut luft eller hindre ventilen i å åpne lukke skikkelig.

 

Sjekk her og du vil finne info om en grei og tilfredsstillende jobb å gjøre selv på en 2-3 timer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok først gjettet på at kompressoren ikke klarer å levere høyt nok trykk.

Men som EiRRik sier så er det nok  en god ide å overhale ventilblokka også.

Sjekk også at alle høyde senorene virker/ er hele.

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...