tih Skrevet 28. september 2022 Del Skrevet 28. september 2022 Min P38 er i god teknisk stand, men så rusten etterhvert at jeg ikke vil mer. Forrige EU-kontroll gikk ut på dato ved utløpet av august, og den ville nok uproblematisk ha blitt fornyet, hvis jeg ikke hadde hatt et uhell med den: jeg ble påkjørt fra siden, bakerst. Ikke rare sammenstøtet, men støtfangeren tok støyten, og der var tilstrekkelig rust i den bakre traversen til at det ene støtfangerfestet brakk tvers av. Der er også en god del rust i skjermbuer, forkant av panser, bakluke, etc - og jeg kan ikke sveise slikt selv. Bilen er som sagt teknisk god - motoren går som en klokke, og alt virker. Den har gått omtrent 40.000 km siden 2015, og står idag på 380.000. Interiøret er pent og uskadd. Ting som har vært fornyet/reparert de siste årene inkluderer: 2015: AC-kompressor og -radiator 2016: dørlås-modulene, begge sider foran 2016: dynamo 2016: alle høydesensorene 2016: innsprøytningspumpe overhalt og justert 2018: mottaker for låsesystemet byttet til YWY500170 (den som ikke tapper ned batteriet) 2018: vannpumpe 2018: glødeplugger 2019: vindusviskermotor En eller annen gang i den perioden overhalte jeg også ventilblokk og pumpe for luftfjæringen, med nye membraner, O-ringer, stempel, etc. Det som står i er dermed i utmerket stand, og det følger med ekstra ventilblokk og pumpe som virker, men trenger overhaling. Planen var å gjøre det, og ha dem liggende som reserve. Det følger også med en del nytt: Styrestag Parallellstag Styreservo Dieselpumpe (til tanken) Bremseslanger til alle fire hul Panserlås-utløser-wire Temperaturføler til kupéen (koster, sprøtt nok, over hundre pund) Servoer til klimaanlegget (de som står i er slitte, og har en tendens til å henge seg opp) Hundegitter til lasterommet BECM Sommer- og vinterdekk er fra 2015, og ikke mye slitt, men begynner altså å dra litt på årene. Det er Toyo Open Country A/T+ sommerdekk, 255/65R16, og Goodyear Ultra Grip Ice Arctic SUV vinterdekk, 255/55R18, begge sett på originalfelger i grei stand. Bilen er aldeles kjørbar, og trenger bare prøveskilter for å transportere seg selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tih Skrevet 5. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2022 (endret) Glemte å si hva jeg kunne tenke meg for den - og å nevne at den for ikke lenge siden fikk ny sikringsboks i motorrommet (den gamle hadde de typiske brente kontaktene der det går mest strøm), og at forrige eier, som brukte en god del penger på bilen, skiftet girkasse på den i 2011, ved 286.000 km, så girkassen har gått under 100.000, og girer mykt og pent. Ser også at jeg skrev «styreservo» i listen over nye deler. Det er selvsagt snakk om styresnekke... Hvis noen vil gi meg ti tusen for bilen, med alt som er nevnt av løse deler, pluss verkstedhåndbok og delekatalog, samt en Nanocom med lisenser for P38 med diesel, er det bare å ta kontakt. Bilen står her på Solbergmoen, nær Drammen, og er klar til å kjøres avsted. Endret 5. oktober 2022 av tih Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.