Gå til innhold

Discover 3 2008


Dan77

Anbefalte innlegg

For ca ett år siden kjøpte jeg meg min første Discovery, den var på det tidspunktet ett bedrøvelig syn, etter å ha blitt satt til side hos familien sin. Der hadde den vært lenge, men stadig oftere blinking og piping i dashbordet for ulike feil, hadde tæret på det gode forholdet de hadde. Selv om de fortsatt mente at det kjøremessig langt overgikk det meste annet, så ble den erstattet.

 

Ved kjøp lå den nede på fjæringa, dashbordet så ut som ett juletre i høysesong. Utskriften av diagnosen var på mellom 2 og 3 sider med feilkoder.

Tok litt tid på grunn av jobbsituasjon, men nå er den oppe og går og i drift etter en god del utbedringer. Har fortsatt en sporadisk feil på dieselsystemet, men rail trykksensor skal byttes til uken.

 

Det som er gjort foreløpig er bytte av:Lufttank, kompressor, ventilblokk, tankarmatur, dieselfilter/armatur, høytrykkspumpe, instrument og Disco 4 baklykter.

Siger fortsatt litt foran, så noe er ikke optimalt enda, men håper jeg finner en feil snart.

 

I første runde blir det noen små enkle oppgraderinger videre. Noen muligens ikke noe flertallet er så stemt for her inne da det inkulderer 22" hjul, men smak og behag. Jeg synes disse bilene kler det godt.

 

Siste uken har det kommet på 22" hjul, i helgen har jeg startet montering av stigtrinn, tatt ut det oransje i hovedlykter, startet montering av Hella luminator led og fremre sideruter skal tones litt. Seinere ønsker jeg å lakkere plastikk i samme farge som bilen. Må bare få bestilt "skvettlapper" først så jeg får lakk på de samtidig.

Har fortsatt en liten angst når jeg kjører den, men for en bil å kjøre. Beste jeg har kjørt noen gang.

IMG_20220904_113444.jpg

IMG_20220904_113451.jpg

IMG_20220904_113501.jpg

IMG_20220904_113513.jpg

IMG_20220904_113536.jpg

IMG_20220904_113539.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok noen bilder til helgen, har stått inne på jobben hele uken, så har fått gjort litt innimellom annen jobb. Tonede ruter er på plass, litt div skift fra "gule" pærer til LED. Kanalbeskyttere håper jeg at jeg rekker imorgen, må modifisere fester litt da de og "rørene" er kjøpt hver for seg. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule felger! Litt for lav profil for meg men viktigst er at du er fornøyd!! Fordelen er at det er masse plass til RRS bremser nå!! :D Hvis du vurderer noe slikt så husk å bytte bremsekraftforsterker også. Har hørt det gjør underverket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, motom skrev:

Kule felger! Litt for lav profil for meg men viktigst er at du er fornøyd!! Fordelen er at det er masse plass til RRS bremser nå!! :D Hvis du vurderer noe slikt så husk å bytte bremsekraftforsterker også. Har hørt det gjør underverket!

Har hørt om den oppgraderingen jeg og, og har lyst til å prøve etterhvert. Må bytte bremser om ikke altfor lenge og da er det vel kanskje lurt å se på det da.:D

3 timer siden, Lysholm skrev:

Jeg hadde også 22" på min gamle D3. Det er selvfølgelig bedre å kjøre på mindre hjul, men synes bilen kler 22". Dernest blir bilen litt med asfalt traktor enn offroad traktor. 

 

Slik så min ut.

 

IMG_1734.JPG

Var strøken den der. :D  Jeg kunne godt tenkt meg for eksempel Xlifter så jeg kunne senket den litt til dagligdags, og eventuelt hatt ett litt annet hjuloppsett med heving til bruk utenfor asfalten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering, rakk ikke mer denne uken. Oppgradering i front og tonede sidevinduer foran. I tillegg montert fester til stigtrinn.  Er feil fester for de rørene jeg har, så hvis noen vet om stigtrinn/brett som passer så er jeg muligens interessert. :D Se bilde for type braketter.

IMG_20221001_122046.jpg

IMG_20221001_122107.jpg

IMG_20221001_122027.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...