Gå til innhold

Hvor kjøper man dekk til bilene våre for tiden?


Mr. Croft

Anbefalte innlegg

Sliter litt med å finne forhandlere av BFG All Terain dekk.

 

Har vel egentlig bare funnet Olav Teigen som har 285/75R16 AT (flere som har MT, men det er ikke et alternativ), men det kan jo godt være tilbydere som ikke annonserer på nett, så disse vil jeg gjerne ha tips om, gjerne på østlandet.

 

Er det noen som har kjøpt dekk på nett ifra UK? Eller blir det for dyrt etter transport, mva?

 

Går det forresten bra med 285/70R16 på exmil og disco1 felg(stål)?

Endret av Mr. Croft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra utlandet blir fort dyrt, i hvertfall hvis du ikke har dekkomleggingsmaskin selv da flere vet å ta seg betalt for det. :)
Jeg handler dekk lokalt i Molde hos Øverland dekk, de har gode priser og er suveren på service.
Vet prisen på dekk generelt har gått veldig opp etter påske i år, og tilgangen på grove dekk (MT/AT) er også dårligere over hele linjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Min erfaring med bildekk fra «utenlanske» nettbutikker er gunstig pris, MEN. De velger billigste transportør og for oss som bor litt usentralt (by 7-8 km fra E6 hovedvei mellom Sverige og Oslo) medfører det store leveringsutfordringer. Så æ har slutta å bruke rimelige dekkleverandører og også andre leverandører som benytter slike firama som eksempelvis P…No.d som transportør. Har hatt noen elendige opplevelser med det transportfirma, til og med skikkelig ubehagelige opplevelser. Og har tatt de i direkte løgn, måtte opp på direktørnivå for å løse det.

 

Kjører Toyo Open Country MT 255/85R16 på «Hybriden» og er så fornøyd med disse at æ kjøpte 5 nye i samme dimensjon til min LR 90. Kjøpte hos Hamardekk, ringte, betalte til konto (har ikke Vipps, men de tar det også) og fikk dekk levert veldig raskt til firmaadresse (lokal bensinstasjon nær «husmannsplassen» i Rennebu som legger om og fikser dekk for mæ). Som Rolf er inne på så er Hamardekk rimeligst på Toyo-dekk for tiden dersom man ikke har veldig gunstig avtale med ett eller annet firma, Rolf tipset mæ og æ e fornøyd med priser og levering. Æ har forresten kjørt Toyo-dekk på LR & RR siden 1995 og er godt fornøyd med dette merket.

 

Endret: æ har Discovery 1 stålfelg på «Hybriden» og har vært hos Lars på Ringebu og henta samme type felg for å bruke på min 90. Har også exmil-felger, men bruker disse på dekkene æ kjøre med på vinteren.

 

Ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...