Gå til innhold

Noen som kjenner denne?


helminsen

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp blitt en stolt eier av en 2005 D3 TDV6 HSE og denne har i skrivende stund rullet utrolige 381.000km :lol:

Disse km føles ikke på bilen i det hele tatt. Motoren starter lett og maler som en katt, girkassen sjalter mykt og fint etc. men det er svært lite historikk på den...
Serviceheftet er stemplet opp til ca. 180.000km men ikke noe etter dette bortsett fra noen kvitteringer og info fra selgeren som kun har eid bilen i ca. 3 år.

Ut fra dette så hadde det vært moro å komme i kontakt med en (eller flere) tidligere eier(e) som kanskje har litt historikk å bidra med for det er tydelig at bilen har vært tatt godt vare på.
Ser at det tidligere har vært montert snorkel og takgrind inkl. stige på den...

 

Planen fremover er bytte av regreimene, vannpumpe, oljepumpe etc, olje og filter på kassa samt olje på fordelingskasse og diffene (i og med at jeg ikke vet når noe av dette sist er gjort) :rolleyes:

 

Er det noen som kjenner den igjen så topp om dere gir en lyd :D

20220908_190731_1.jpg

20220908_190717.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hei,

Oppdaget ikke denne tråden før nå... Denne eide jeg fra 2013 til 2014.
Nydelig bil, som fikk meg frelst på Land Rover. Hadde en D4 etterpå, og i dag Defender og SIII. Du finner en del av min historie med bilen her på forumet.

 

Gøy å se at den fortsatt er i drift og ser bra ut  :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2023 den 20.23, Ole C skrev:

Hei,

Oppdaget ikke denne tråden før nå... Denne eide jeg fra 2013 til 2014.
Nydelig bil, som fikk meg frelst på Land Rover. Hadde en D4 etterpå, og i dag Defender og SIII. Du finner en del av min historie med bilen her på forumet.

 

Gøy å se at den fortsatt er i drift og ser bra ut  :-)

 

Hei Ole,

 

Takk for meldingen! :-)

 

Jeg har fått kontakt med en "sen eier" av den som har en hel perm med dokumentasjon på den som jeg håper på å få tak i.

 

Bilen går som en klokke fortsatt den men trenger en del TLC nå i forkant av PKK til høsten :-)

 

Mvh, Lars P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...