Gå til innhold

Hva har skjedd med forumet?


Series3 109D

Anbefalte innlegg

Forumet er bra.
 

Interesser og hobbier går i bølger, det svinger opp og ned. Dermed er det perioder med mindre aktivitet her på forumet også.

 

Æ bruke forumet, her kan man finne igjen eldre tråder og spørsmål. Det eneste æ av og til kan savne er bildene. Men lever fint med forumet slik det er. All ære til moderator.

 

ønske folket ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

19 timer siden, Elvehundre skrev:

Forumet er bra.

Kodak mente filmbasert foto var framtiden. Å endre noe var det DEFINTIVT ikke behov for

Resten er historie.

 

PS - signalene manglet ikke den gangen heller.

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2022 den 9.14, Vidar S skrev:

All ære til moderator og driften av forumet, men uten bedre motor for å håndtere mottak av bildefiler blir det kanskje lite lite å moderere etterhvert ...

Fungerer det ikke å laste opp bilder? Mener jeg har gjort det før? Er dette  Noe som kan gjøres noe med, hvis det er slik at det ikke fungerer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2022 den 12.22, Ivers skrev:

Fungerer det ikke å laste opp bilder? Mener jeg har gjort det før? Er dette  Noe som kan gjøres noe med, hvis det er slik at det ikke fungerer? 

 

Det fungerer kun å laste opp enkelte bildeformater, og det er spesielt vanskelig for mange som laster opp fra telefon hvor formatvalget gjerne er begrenset. Kan lett fikses, men da må det prioriteres av administrator som dessverre er lite tilstede her på forumet.

Det er også mange bilder som tidligere har blitt lastet opp, som har forsvunnet - dette gjør mange av trådene ufullstendige. Mulig det er en større utfordring å få disse tilbake.

 

Det er flere her på forumet som ønsker å bistå med drift og vedlikehold - men administrator er ikke så enkel å få tak i. I mellomtiden taper forumet terreng for andre plattformer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har eg vore sjuk i mange år, veldig sjuk kan eg vel også seie. Fekk ein livreddande operasjon i fjor og kan, om eg er heldig, sjå fram til eit langt liv vidare.
Mange år med redusert energi og gjennomføringsevne gjorde at eg skrella vekk mykje av det som kunne unnverast der og då. Derfor ingen bilar å skru på i det daglege, sjølv om eg enno har vår gamle Disco. Slikt blir det ikkje mykje innlegg her av, heller.


Dei som hugsar meg frå tidlegare veit at halvparten av det eg skreiv om og la ut var kun tull og fjas. Slikt må ha sitt publikum for å ikkje berre bli søppelpostar og når ein har mist den daglege kontakten med det som skjer her, blir det liksom ikkje relevant å legge ut betraktingar og sideblikk på ting som ikkje har med LR å gjere.
Eg er etterkvart komen halvvegs på hesten igjen, så og seie (traktoren), så det manglar ikkje på mekaniske og tekniske greier i kvardagen, men det har oftast lite med LR å gjere og kjennest ikkje så relevant å ta opp her utan ryggdekninga ein får frå eit gromt lass med nylege postar om rustfiksing og motoroverhalingar på seriebilar. 

Så derfor er eg her lite :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom til et punkt der mobilen tok over fra garasjekos kombinert med stasjonær pc, å der var det stopp. Min interesse var forøvrig gammel Land Rover (1957-1996), å der stopper det.

At noen som helst er interessert i nyere biler enn dette, må man ta som en kjempe bonus, for jeg ville behøvd MASSE hjelp av den yngre generasjonen. Dette ble skrevet med mobil, imot alle odds, da skriften egentlig er mikroskopisk i forhold til kapasitet (og stasjonær pc), Ordliste hjelper mye ser jeg, alt blir korrigert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Når jeg er inne på et tilfeldig tidspunkt, og fristes til å se hvem som er aktive, så er det svært ofte at, iallefall jeg, registrerer at jeg er alene eller nesten alene som registrert medlem. De aktive er de som "ikke er her" med en registrert profil.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her - innom flere ganger i uken. 

Det er synd at bilder fra telefon (iPhone i hvertfall) ikke lar seg enkelt laste opp fra pga "feil" bildeformat. Også jeg må konvertere til jpg for å få det til.
Opplasting av bilder hadde nok fungert om vi kunne bruke forumet vha en app på telefon eller brett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Livet går jo litt i bølger, lenge siden jeg har vært her inne, det meste er jo på FB, på godt og vondt.

Var/er inne idag fordi nå begynner garasjen å bli "tom". Så jeg planlegger å sette inn Dusjkabinettet for å få henne på veien igjen, har stått i snart 10 år, Begge diesel P38 er solgt, og 4,6 har heller ikke skilter, der får jeg "ikke kontakt med ECU" for EAS systemet. Har innsett at det er ikke bare bilene som eldes eieren eldes også....

Må endre avertaren også, Zhapirus er i hundehimmelen, Charisma er solgt, men har nok en Borzoi, Septimus, han blir 2 år til våren. Eirik lever og har det godt, han leder en flokk på 7 hopper som han "vokter". 

 

Endret av Sindre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rimelig at et forum får mindre oppmerksomhet hvis det ikke skjer noe som krever det.

 

Jeg for min del kikker innom fra tid til annen for å se om  det er noe jeg bør  merke meg. OG for etpar måneders tid siden lette jeg desperat etter hva  en  passende S-2 termostat kalles i en moderne bildelbutikk. uten å finne noen løsning her. Et slags leksikalsk forum er sikkert kjedelig som "tidtrøyte", men ytterst nyttig for oss som en sjelden (?) gang trenger å trene mekanikerevnene. (Typografihemmeligheten med plutselig fet skrift er tydeligvis en forumspesialitet.)

 

p.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Meg som startet tråden.
Hvor har aktiviteten blitt av, Facebookgrupper? Isåfall, hvilke?

 

Kan virke som om ledelsen har mistet interessen, admin var sist innlogget for 3 uker siden.

Mange har klagd over systemfeil, at man ikke kan bytte side i et emne. Dette kan leverandøren fikse Eventuelt kan man, inntil videre, tillate at besøkende bruker leverandørens standard layout.

Og så var det bilder som ikke kan lastes opp. Det skyldes at iPhone filtypen JPEG ikke er tillatt. Fikset på et blunk av admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er nok vel så mye at det ikke rekrutteres nye brukere, som at de gamle forsvinner. Samme trenden som i alle andre forum virker det som. Folk finner sikkert det de trenger andre steder, om det er Facebook eller noe annet tull. De få som forviller seg hit er gjerne ikke vant med hvordan et forum fungerer, de poster i feil underforum (gjerne nødhjelp*), de forteller ikke hvilken bil de har, de kan kanskje fortelle at de har rød genser. Når de har eller ikke har fått svar på det de lurer på, forsvinner de like fort som de kom.

 

Nå er jeg innom og leser noen ganger i uken, men det er sjelden jeg skriver noe. Er lite LR-relatert som foregår hos meg for tiden. Må prioritere, og akkurat nå er garasjen fylt med amerikansk, norsk og japansk.

 

*Jeg hadde aktivert varsel når noen skrev i nødhjelp tidligere. Deaktiverte det ettersom det alltid var folk som ikke var i nød, men bare trengte et oljefilter om 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at før hadde folk prosjektbiler, gjerne en seriebil eller gammel Range Rover. Bilene var enkle å få tak i, og de kostet nesten ingen ting. 

Mange kjørte i terrenget og koste deg.

Spørsmål under reprasjoner fikk de svar på raskere enn de stillte spørsmål, og deler fantes i enhver garasje. Det ble arrangert små treff omtrent på hvert gatehjørne.

 

Økende priser på biler, gjerne i utstillingsstand gjør at terskelen er høy for å få tak i en bil. Ingen ser ut til å starte med en dårlig bil, og slett ikke herje i skogen med en bil som har potensiale til å koste like mye som en ny elbil.

 

Og når økende priser på gamle biler stiger blir terskelen for høy til å skaffe seg bil. Og uten prosjektbil trengs det heller ikke et merkeforum for å få svar på spørsmål.

 

Andre plattformer har i tillegg blitt mer efektiv, og et søk på bla youtube gir ikke bare svar, det er på film, veldig mye mer lettfattelig enn fireogtredve forskjellige svar på et forum.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...