Gå til innhold

Tilhengerkontakt EU anmerkning dårlig jording


ando

Anbefalte innlegg

EU kontroll:

4.10 Elektrisk forbindelse mellom motorvogn og tilhenger. Elektrisk forbindelse virker ikke korrekt, Jordingsfeil.

Nå prøver jeg å løsne tilhengerkontakten, men skruene er 22 år gamle og rustne.... Jeg har prøvd å borre vekk bolthodene, men lykkes ikke med det....

Mulig jeg må kutte av hele kontakten?

Jeg har kjøpt ny kontakt, men også ny kontakt med noen meter ledning.

Hvordan fikser jeg den jordingsfeilen? Hva er det som mest sannsynlig er problemet - hvor?

Bytter jeg hele kontakten med ledning? Og hvor ender i så fall den ledningen?

Endret av ando
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningene ender under høyre baklykt. Der er det en kontakt som er håpløs å komme til. Ofte kan det være lurt å kjøpe nye ledninger med kontakt som du plugger rett i under lykta. Gamle ledninger har en tendens til å bli svarte og lede dårlig. 

Hengerkontakten kan hugge/skjære, slå, banke, spytte på og tilslutt pisse på, for dette er elendige saker. 

Bytt til ny kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å si hvor en jordfeil er. 

 

Bare sørge for at nytt kabel sett har blitt jordet. 

 

Personlig ville eg ha brukt plasti dip etter at kabel og ledninger er skrudd til, på alle skru terminaler. 2-3 lag... Da gir ikke fukt noe tull der... 

 

Samme på kontakt på henger... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...