Gå til innhold

Discovery 5 Body Lift.


Boxrud

Anbefalte innlegg

OK ... LR folk.... Men dyre biler blir .... Billigere og Billigere for hver dag de "eldes" ... :)

 

Snart eies de av folk som ikke kaster penger.

 

Spørsmålet blir snart veldig relevant....   Hvilken vedlikehold kan gjøres uten Body Lift.  .. ???? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolitersmotoren burde kunne plukkes ut uten å løfte karosseriet, uten at jeg kjenner bilen, så det er ren gjetning. Jeg vet ikke om bilen har rammekonstruksjon heller.

 

Tolitersmotoren har ikke vist seg å være særlig pålitelig, så tilgang til brukte motorer vil jeg tro blir omtrent som på D3 og D4. Håpløst. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Discovery 5 .. Ser jo fine ut... Så interesangt å vite litt mere om de...  2l motor i denne er nok i minste laget til å orke å dra rundt på en D5. :mellow:

 

Det er jo en masse viten om alt duppeditt greiene på nett... som ikke jeg forstår..  

 

Men under alt,,, så er det jo en motor og en mekanisk konstruksjon som må vedlikeholdes.:o

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. den "minste" 2l motoren gir jo tilsvarende, eller litt bedre, ytelse enn D3. Jeg henger greit med i trafikken med min D3, selv fullastet. Den "store" 2l motoren har jo 240hk/500nm. Mer en nokk skulle jeg tro.

 

Alternativet, 3l motorene frem til 2020 eller 2021 er jo den famøse Ford lion motoren som gjør alle oss D3/D4 eiere nervøse og gretne, før eller siden ryker enten veivakselen eller lagrene.

 

Jeg ville kanskje stilt spørsmål om D5 på det engelske disco3 forumet, de har et eget underforum for D5 og masse praktiske folk som svarer der.

 

Mvh

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, motom skrev:

De fleste er vel innenfor garantien også :)

 

 

Ser på engelske forum at Ingenium motoren fra JLR (dessverre) har for mange havarier etter at garantien er utløpt. Siden dette er kostbare og relativt nye biler så er det flere/mange som har engasjert advokat for å få erstatning. Om det er en høy % i forhold til det store antall motorer som er produsert vet jeg ikke - kan være at problemet er blåst opp....  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Jeg ville kanskje stilt spørsmål om D5 på det engelske disco3 forumet, de har et eget underforum for D5 og masse praktiske folk som svarer der.

 

Skulle til å si det samme, UK ligger ofte foran oss på dette så der finner du nok mer info...

 

https://www.disco5forums.co.uk/

 

https://disco5.co.uk/forum/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, YMK skrev:

Nå er vel D5 rammeløs og har selvbærende karosseri, så da er body off ikke eksisterende 

 

Takk. ......   Der kom svaret.  .....  !!!!   

 

Når det gjelder kommentaren på 2L motoren kanskje er for liten... Så mener jeg den er kanskje ( sikkert ) for liten til å vare lenge i en stor4 hjuls trekk :)

 

Den har sikkert nok Hk-moment,,, det kunne man jo også tatt ut i en 1,5L motor.....   Men orker den det i mange år. :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D5 veier jo langt mindre enn D3/D4, så egentlig vil jeg tro at motoren med 240 HK burde være mer enn tilstrekkelig uten at bilen oppleves som daff.

 

Ellers er D5 et helt annet dyr enn D3/D4 - på godt og vondt. Når det er sagt så er det faktisk overraskende god plass under panseret med sekssylinderen sammenlignet med D4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...