Gå til innhold

V8 og gassoverføring hvordan løser folk dette?


joran

Anbefalte innlegg

Til alle dere med ombygget seriebil til 3.5 Rover V8. Hvordan har dere løst gasswier overføringen. På min er det kort avstand fra 0 til full gass det gjør at den blir veldig brå på gassen. Jeg benytter en original wier fra en Rover 3.5, er lengre enn den som satt på bilen da jeg kjøpte den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk kraft ganger arm og endre det til bevegelse ganger arm.

Jeg festet et flattjern på gasser og en ved pedalen med mange hull ( tenk patentbåndutseende)slik at jeg kunne teste meg fram til hvilke lengder jeg var fornøyd med.

Jeg har justert meg fram til slik at alt opptil halv "pedal" gir ca 25-30% gass på motor mens siste 50% av pedalbevegelsen gir 70-75% på motor.

Dette for å kunne posjonere ut kreftene jevnt og forsiktig ved krevende forhold(terrengkjøring eller glatt underlag)

og ikke minst spare drivverket for slag ved igangsetting eller etter motorbrems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gass wiren ligger har vist mer betydning enn jeg trodde, flyttet litt rundt på den og jaggu ble ikke gassen litt mer håndterbar.  Nå skal canvasen rulles opp, og noen  turer med V8 og overdrive nytes i godt høstvær  :-) så lenge det varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...