Gå til innhold

Ekspedisjonstank (Long Range Fuel Tank, Sill Tank, Auxiliary Fuel Tank)


Anbefalte innlegg

Det planer om lengere tur med Defendern (110 300TDI) til neste år. Ganske mange km tenkes tilbakelagt der det er langt mellom bensinstasjonene. 

 

Vurderer å ta kontakt med Safari-equip på øya. Noen som har erfaringer med nevnte firma? Vistnok de som lager Britpart sine ekspedisjons. Eller er det mye fristende som lages i Australia men erfaring tilsier at dette blir for dyrt når frakt tilkommer.

 

Sikkert noen her på forumet som har montert større og ekstra dieseltanker på bilene sine. Håper derfor de kunne dele litt erfaringer både med nevnte firma over og andre alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen venner som kjørte rundt i både Asia og Afrika (inkl meg selv) med ymse bilmerker.

De hadde med en jerrykanne eller to som reserve og overlevde helt fint med det.

Nå ligger vel bensin"stasjonene" litt tettere enn før ville jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, gautes skrev:

Har noen venner som kjørte rundt i både Asia og Afrika (inkl meg selv) med ymse bilmerker.

De hadde med en jerrykanne eller to som reserve og overlevde helt fint med det.

Nå ligger vel bensin"stasjonene" litt tettere enn før ville jeg tro.

I Oslo blir det stadig lengre mellom dem... og snart får jeg vel ikke lov å kjøre med Defendern her. 

Jeg har noen Jerrykanner liggende (tilogmed en ekte en ifra 1942:D). Veldig mulig at det er tilstrekkelige men tanken var også å få vekten så lavt som mulig. Så tenkte å høre om noen her har erfaringer (overrasker meg dersom ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2022 den 14.55, Mr. Croft skrev:

Det planer om lengere tur med Defendern (110 300TDI) til neste år. Ganske mange km tenkes tilbakelagt der det er langt mellom bensinstasjonene. 

 

Vurderer å ta kontakt med Safari-equip på øya. Noen som har erfaringer med nevnte firma? Vistnok de som lager Britpart sine ekspedisjons. Eller er det mye fristende som lages i Australia men erfaring tilsier at dette blir for dyrt når frakt tilkommer.

 

Sikkert noen her på forumet som har montert større og ekstra dieseltanker på bilene sine. Håper derfor de kunne dele litt erfaringer både med nevnte firma over og andre alternativer.

Det lengste vi har kjørt med vår 110 Td5 er til Mongolia via Iran og Silkeveien. Monterte tilleggstank i tillegg til original slik at vi vel hadde rundt 100 liter der. I tillegg hadde 2x20ltr Jerry kanner. Skjedde bare en gang at vi måtte bruke av Jerry kannene (i Samarkand).  Trikset er å fylle oppnår det er anledning - ikke vente til du er tom. Har nå kjøpt tank fra Australia på ca 125ltr som skal erstatte den originale bakre tanken i Hercules (6x6 Defender 170) og kommer i tillegg til stor tank under passasjersete (60 liter? eller 80?) .. og så har vi 2x20ltr på taket. Helt sikkert overkill - så kanskje de på taket forsvinner...   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet fra Safari-equip før og veldig fornøyd. Gode produkter til en fornuftig pris i forhold til tyske alternativ.

Skulle gjerne handlet noe der nå, men har ikke oppnådd kontakt på verken e-post eller telefon så lurer på om de har lagt ned.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...