Atle G Skrevet 28. august 2022 Del Skrevet 28. august 2022 Har slitt med trykk i kjølesystemet + oljelekkasje mellom de 2 delene av toppen på vår Td5, 110, HilDefender (oppkalt etter fruen som heter .....). Av med topp, splitte den. Ut med dyser og glødeplugger for rengjøring / sjekk - så sjekke at alle flater er rene og ikke minst flate. 1200 våt sandpapir på skikkelig kloss. Fulgte "boken" til punkt å prikke. Ferdig tidlig i går kveld - og motoren startet, ingen feilmeldinger på Nanocom, sylinderbalanse +/- 4, ingen lekkasjer eller trykk i kjølesystemet. Måtte det bare holde ;-) . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 28. august 2022 Del Skrevet 28. august 2022 Slipte du selve toppen eller mellom flatene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 28. august 2022 Forfatter Del Skrevet 28. august 2022 4 timer siden, Vidar S skrev: Slipte du selve toppen eller mellom flatene? Jeg "slipte" i realiteten ikke toppen og mellom de 2 halvdelene - med 1200 våtslipepapir er det mest rengjøring + at eventuelle ujevnheter flates ut. Med dyser og glødeplugger ute + delt topp og kam av så er jo også toppen (siden mot blokken) helt flat slik at det er lett å bruke en stor aluminiumskloss med 1200 papir. (ta vekk de 2 styringene også...). Nøye vasking etterpå er et must + trykkluft + at jeg bruker isopropanol for å fjerne olje/fett fra flater. Og fortsatt ingen tegn på lekkasjer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.