Gå til innhold

12 v kompressor


safaripaul

Anbefalte innlegg

Prøver meg her for å få noen råd. 

 

Jeg, med sikkert flere her tapper luft ved kjøring i terreng. Tappe ned er en ting, men å fylle opp igjen er noe annet. Nå bruker jeg er "standard" 12 v kompressor som jeg plugger i sigarettuttaket. En slik som følger med i menneskebiler uten reservedekk. Dette fungerer, men er tid krevende på MUD hjul. 

 

Jeg ønsker tips/erfaringer til en 12v kompressor som det er noe mer fres i og hvor den kan kjøpes.

 

Safaripaul 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, fRRode skrev:

Jeg har denne i Hercules (Defender 6x6) - og den er "grei nok" ...  men fortsatt tar det (for) mye tid å fylle opp dekk. I en annen Defender så har jeg en rimelig stor trykktank som gjør at jeg kan fylle ett dekk rimelig raskt og så ta en pause mens tanken fylles opp igjen og neste dekk så kan fylles. Så trykktank er etter min erfaring en stor fordel. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 24v ARB kompressor med tank - alt i en liten koffert.  Kjører denne gjennom en Anderson plugg montert på batterkassen (m.a.o. kort ledning til pluggen) har også redusert lengden på kabelen til kompressor.  Har Morrflate system med trykk måler og to luftslanger (kjører med forskjellig trykk foran og bak så ingen fordel å ha fire luftslanger).  ARB kofferten kan kjøpes i 12v versjon og kapasitet til å fylle, eller tappe, et par dekk om gangen fungerer greit.  Hvis kompressor kapasiteten, eller "duty cycle", var mindre så ville det sikkert være bedre å fylle et dekk om gangen.  

Endret av 101
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar. Jeg har kikket på https://www.paddockspares.com/double-pump-hd-portable-air-compres.html flere ganger, men var usikker. Da blir det nok den ved neste delebestilling. Greit å samle opp litt på samme porto. 

 

Det jeg synes virker tungvint er tilkopling til batteriet, det ligger under setet. Har der laget non lettere løsninger på det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har denne fra Smittybilt, bak i min Rangerover p38. Er godt fornøyd med den.

https://www.smittybilt.com/product-skus/smittybilt-5-65-cfm-air-compressor-2781/

 

160 liter per minute, så er det en av de kraftigste tilgjengelig. 

 

PS: Holder ikke med sigarett tenner kontakt ( følger med batteriklemmer )

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...