TerjeTerjesen Skrevet 22. august 2022 Del Skrevet 22. august 2022 Hei, har en Discovery 200 Tdi, 1991, gått 295.000 km. Egen spak for høygir/lavgir og diff sperre inn/ut. Lørdag, da jeg skulle sette bilen i lavgir, skjedde ingenting, girspaken (reduksjonskassa) lot seg føre frem og tilbake uten motstand. Bilen ble stående i høygir. Testet innkobling av sperra (spaken til venstre), dette fungerte som normalt. Det er vel antagelig et overførings-stag som har løsnet et sted. Noen som har vært borti tilsvarende, og har utfyllende opplysninger om hva det kan være ? Det går fint å kjøre med bilen, men jeg bruker vanligvis lavgir ukentlig, da jeg manøvrerer en god del med stor henger. Terje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. august 2022 Del Skrevet 22. august 2022 Det er en del i overføringen utvendig som pleier å gi seg. Har du sveiseapparat er det lett å forsterke delen. Slarken kommer ofte av utslitte plastforinger. Om jeg husker rett kommer man til ovenfra og får sjekket. Men regn med å ligge litt under også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TerjeTerjesen Skrevet 3. april 2023 Forfatter Del Skrevet 3. april 2023 En liten oppdatering er vel på sin plass. Ettersom jeg ikke er så veldig reparasjonskyndig, forhørte jeg meg litt omkring for å finne et kompetent girkasseverksted. Fikk tips om firma Bækken Offroad Service - Ådalsbruk, som har spesialisert seg på girkasser, overføringer og differensialer. Leverte derfor bilen der. Det var en overføring til transfer kassa som hadde gitt seg, den er nå sveiset, forsterket, og holder vel 32 år til ! Prisen på reparasjonen var absolutt akseptabel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.