Gå til innhold

Disco 3 med motorhavari - Skrote eller bytte motor?


Spipp

Anbefalte innlegg

Jeg har fått motorhavari (knekt veivaksel) på en 2007 Disco 3 med 220 'Km på telleren. Bilen er i bra stand ellers med fortløpende reparasjoner og fiksing av det som naturligvis følger disse bilene.

 

Dilemmaet er hva jeg skal gjøre og som jeg ser det er dette alternativene:

 

1 - Kjøpe byttemotor evt fra UK og få den installert. Her kommer sikkert kostnadene på motor og bytte til å tangere verdien på bilen vil jeg anta.

2 - Selge bilen som en delebil om det er et marked for det.

3 - Skrote bilen for vrakpanten 

 

Jeg skulle gjerne hatt noen hjelp til å finne ut hva som er det fornuftige i dette tilfellet. Jeg har i utgangspunktet ikke noe mer bruk for bilen og planen var å selge den men så oppsto dette :-(

 

 

Alle synspunkter mottas med takk :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har rett i at et motorbytte vil nærme seg verdi av bil. Men samtidig så får du mulighet til å ta mye vedlikehold med karosseriløft. 

Punkt 2 er det jo definitivt et marked for. Litt jobb, men alt du selger for før vrakpant er du jo i pluss. 
Selge bilen med havarert motor får du også mer enn vrakpant for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vært flyttet til discovery tråd ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...