Gå til innhold

Polynorm tilhenger


tiopet

Anbefalte innlegg

Fikk skilt på Polynorm tilhengeren min i går :D Godkjent med nato øye, så jeg slapp å bygge om.

 

Men de Klarte å få feil info i vognkortet. Feil årsmodell og feil understells nummer :blink:

20220803_105811.jpg

De kunne ikke rette det opp, hadde ikke myndighet til det, sa de på kontoret når jeg fikk skiltet. Selv om de hadde fotografert understells nummer og målt og veid hengeren.

 

Problemet nå, er at understells nummeret er innført som det gule militære skiltet.

Årsmodell har de oppført som 1997 da hengeren ble solgt sivilt. Hengeren er produsert i 1954.

 

På telefon til teknisk, må den vises igjen en 3 gang, i et nytt forsøk på å rette det opp. Inntil videre må den ha 2 skilt på.

20220816_211807.jpg

Kanskje jeg bare skal la den være sånn. Blir det problemer på evnt. Fremtidig kontroll så får de ta dokument forfalskning på egen kappe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett opp med en gang.

Regelverk strammes stadig inn og ting blir mer og mer firkantet.

En diskusjon med myndighetsperson i veikanten en dag med slushnedbør og tidsnød frister vel ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i utgangspunktet streng beskjed at skiltet måtte stå der det gamle står, fordi de har fotografert henger med skiltet i den posisjon.

Det nye passer ikke der, og det finnes ikke mindre for tilhenger.

 

Det nye vil stikke 10cm utenfor henger.

20220816_144219.jpg

Snudde det for morro skyld, og det kunne bli en fin skvettlapp. 

20220816_144240.jpg

 

Bestillte time for kontroll igjen. Denne gang er det 4 måneder før jeg får komme inn.

Det nærmer seg 1 år med venting for skilt på denne kjerra, siden 1 kontroll.

Hurra for corona regler :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små skilt i usa størrelse er kun for personbiler og ikke tillatt på henger eller lastebil.

Helt sikkert amcar klubben som var pådriver der, men glemte å tenke på tilhenger og lastebiler.

 

Moped skiltetene til ungene har rett størrelse, men de får man heller ikke til tilhenger.

 

Lator skiltfabrikk får ikke lov å lage mindre skilt enn det som er, men de kan lage tidsriktige skilt.

Nå er skiltet plassert midt på og der får den bli.

Lysene som sitter på brakkettene på siden kan jeg flytte litt ned, så det blir penere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tilhenger.

 

Har samme tilhenger, registrert på litt litt lavere militærnummer enn du har på din. Og samme problem med skiltstørrelse. Fikk laget ett skilt i samme størrelse som det originale skiltet, på ett reklamebyrå. Har tenkt å få Skilthandleriet til å lage ett skikkelig skilt, men glemmer det inntil nye slike tråder dukker opp på forumet.

 

Ok, å kjøre med lagde skilt er regnet som dokumentfalsk. Har med det store skiltet på turer. Samt militærskiltet. Skulle det bli en diskusjon så satser æ på at det vises skjønn når de ser hvor langt utenfor tilhengeren det store skiltet stikker.

 

Har gitt opp å få riktig årsmodell, der er SVV vanskelige å snakke med.

 

ønske aill en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nye skiltet har jeg som sagt plassert midt på og flyttet skiltlyset dit også (Se bilde øverst i tråden). Så da er nok det i orden.

Får jo bedre bakkeklaring og slipper å bøye skiltet i terrenget. Man ser godt på militær skiltet at det har vært bøyd ved flere anledninger.

 

MEN jeg kan jo ikke ta av militær skiltet før rett rammenummer er innført i vognkort, militærskiltet er jo rammenummeret i dag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...