Gå til innhold

Td5 Viskosevifte - retning?


Skjegget

Anbefalte innlegg

Æsj, den vil ikke av :angry: Lagde en holder for reimskiva og banka med lita slegge en stund uten hell. Noen gode tips der ute? Noen sier banke på mutter med lang meisel, men det vil vel ødelegge mutter..?! Varme opp er ett annet forslag, men vrient å komme til. Litt redd for lageret der også.

 

IMG20220816233104.jpg

IMG20220816233300.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jon O skrev:

Godt verktøy....?

Jeg fikk ett mek. verksted til å lage egnet verktøy til meg. Fungerer meget bra. 

Ja, kan nok hjelpe med en stivere holder til reimskiva.. får lage en i 5mm plate, evt kjøpe: 

 

Screenshot_2022-08-18-08-10-59-36_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

45 minutter siden, lafterolf skrev:

Du må kakke med lett hammer på nøkkelen.

 

Begynte med det..men kom ingen vei.

Endret av Skjegget
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verktøyet over her funker i alle fall greit. 

 

Men skal du ha det av ville jeg satt nøklene omvendt av hva du har på bildet over, slik at den Laser-nøkkelen peker bort mot servooljetanken og så gi den ett rapp med hammeren (ovenifra og ned). Jeg har brukt relativt lett slag med tung hammer - med hell, bare vær forsiktig med andre komponenter nedi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kes skrev:

Verktøyet over her funker i alle fall greit. 

 

Men skal du ha det av ville jeg satt nøklene omvendt av hva du har på bildet over, slik at den Laser-nøkkelen peker bort mot servooljetanken og så gi den ett rapp med hammeren (ovenifra og ned). Jeg har brukt relativt lett slag med tung hammer - med hell, bare vær forsiktig med andre komponenter nedi der.

Ok - ja, bildet er fra før jeg fant ut at gjengene IKKE er lings på Td5. Så nå er det motsatt som du sier - skrur vifta mot klokka (sett forfra).

2 timer siden, Elchund skrev:

Trykkluftmeisel med en dor på kanten av mutteren er veldig effektivt, lager litt merker, men ikke mye.

 

Mvh

Tron

Aha, takk for tips. Går for denne dersom nøkler fra Paddock ikke gjør susen. 

 

Takk for tips alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...