Gå til innhold

Discovery 3 - Arm på høydesensor


Bjørn_C

Anbefalte innlegg

Noen som vet om man får kjøpt nye stag/armer til høydesensorene?

 

Har slark i mine bak så bilen sender ut en crossart.failure melding ved ujevne mellomrom. Den dumper bakdelen ned også etter å ha vært parkert i 48 timer med sikring ute. Har bytta kompressor, belger og ventilblokk bak og klør meg litt i huet nå…

 

De armene jeg har funnet hever bilen med 6 cm i samtlige posisjoner. Er ikke ute etter en høyere bil… 

 

 

Så LR time sin video med nødfix med strips på Tuben. Var ute etter en varig løsning. Mulig jeg bare må bestille høydesensor, med det helsike det er å bytte bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plagdes noe aldeles jævlig med den venstre i vår med å få den skrudd inn på plass. 

Tenkte det var enklere å bare flippe på ny arm. 

 

Kan jo alltids ta arma fra en ny sensor bare. 

Får prøve strips først og se om det hjelper…før jeg bytter noe som helst 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Elchund said:

Litt dyrt for bare armene, men.. https://www.lrparts.net/da7531-discovery-3-and-4-suspension-ride-height-lifters-has-standard-and-off-road-setting.html

 

Har du dusjet alle koblinger og alle rør bak på bilen med såpevann? Du må vel har en lekkasje et sted?

 

Mvh

Tron

 

Billig med tanke på LR butikken :lol::lol::lol:

https://lrbutikken.no/index.php?id_product=2204&rewrite=hoydesensor-foran-vs&controller=product

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er kliss ny:wub: 

Har lufttank og midtre ventilblokk på lista, men den midtre er det ikke mange meldinger på at den har trøbla. Litt kaos dette med nye belger/dempere og ventilblokk bak. Ene høydesensor er ny bak også og ting roa seg litt når den blei bytta. Har slark i arma på motsatt. 

 

men ja, stusser over dette når sikringa er ute. Den hever seg også driiiiit sakte fremme da. Bak spretter opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...