Gå til innhold

Td6 i RR L322 Ryker svart ved pådrag


bortreist

Anbefalte innlegg

Hei. Etter en periode hvor bilen drakk diesel som en sjømann på landlov, og gikk som ei bøtte møkk, fant jeg ut at luftslangen mellom intercooler og innsug var lekk.

Etter at jeg fixet dette virker bilen vesentlig friskere. Forbruk har jeg ikke rukket å få noe føling med enda, men når jeg gir på forsvinner trafikken bak, i en svart røyksky.

Har denne motoren noen "læringsfunksjon" slik at den har vent seg til feil luft, og vil bli bedre, eller er det noe som er rusk galt?

 

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk luftfilter og egr? 

 

Meg bekjent ingen "læringsfunksjon", men sensorfeil vil jo gi utslag. Diagnoseverktøy er hendig. 

 

For tips om td6 er det ofte lurt å supplere med noen googlesøk på bmws motorkode, m57. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. etter å ha fått kjørt litt, ser jeg at det minker med røyk, så kanskje motoren var full av sot, etter å ha gått med for lite luft? 

luftfilter virker rent og pent, så jeg kjører litt til, og ser om det kanskje løste seg selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...