Gå til innhold

Høyt turtall med høyt gir D3


Markus

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lagt merke til at noen av gangene jeg er på steder hvor jeg kjører rett ut på 70-80 sone når jeg starter bilen kald (selv ved høy utetempratur)

 

Da kan bilen ligge på en 2500 i  turtall, hvis jeg velger og gire manuelt å har den i 5 eller 6 gir så er det ingen forskjell, med engang jeg tråkker litt på gasspedalen så flyr den opp til 2500, slipper jeg opp litt så er den kanskje på 2000.

 

Ordner seg vel etter en kilometer eller to, når det har blitt litt varme i alt. Er det noen som har opplevd noe lignende, som eventuelt vet årsak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt hvilken motor som helst egentlig.

Husker jeg ble overrasket i mine yngre dager når jeg rattet rundt i E30 M3 som bla. har oljetemp i instrumentpanelet - hvor lenge etter at nomal driftstemp var oppnådd det gikk før oljen hadde normal driftstemp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...