Gå til innhold

Cactus


Bamse_bra

Anbefalte innlegg

  • Svar 298
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jupp, den er ikke på serie 2 så vidt jeg vet. Mener å ha lest en gang at man må opp med noen deksler i bakkant av motoren, inn mot girkassa eller noe...

 

Har fordeleren alltid stått som den gjør nå (i samme possisjon)? Hvis den virket før med tenninga slik så er sikkert den grei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, den er ikke på serie 2 så vidt jeg vet. Mener å ha lest en gang at man må opp med noen deksler i bakkant av motoren, inn mot girkassa eller noe...

 

Riktig, det sitter et lite deksel på "svinghjulshuset"(eller hva det nå heter), den er festet med to skruer. Du ser den "bak" bensinpumpa. ;)

 

6 grader før øvre dødpungt(TDC)for bruk av 90-96 oktan.

Endret av Vegard Bratland Erikstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok opp forgasseren igjen, den lakk litt da noen av pakningene ikke klarte å gjøre jobben sin, ting har vist blitt litt skjevt. La på litt pakning på tube i tillegg og nå klarte jeg å få den til å gå litt bedre i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tilnærmet samme problem på Alfred. Kjøpte overhalingssett hos Paddocks og demonterte forgasseren. Skiftet alle små messingfilter, pakninger og dyser, (Glemte membranen til akselrasjonspumpa, så der er jeg i dag...) samt blåste ren gasseren med trykkluft. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Fant ei bensinpumpe jeg... History - - Cactus startet, og gikk mens man pumpet litt på gassen. Når man holdt gassen jevnt døde motoren. Dette var i mangel på mat, i dette tilfelle bensin;:

Forgasser er overhalt av Norges flinkeste på område, Norsk Forgasserservice, så den skulle være grei.

Tenning og stifter virket når den ble parkert.

 

Nappet opp bensinpumpa og den var full av shit og membran var sprekt. Vi får sjå når ny pumpe er montert;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Skiftet bensinpumpa, fjernet irr fra gamle sprekte pluggkabler og noe møkk i dyser i forgasser. Skiftet tennpluggene, mye sot. Frykter en falskluftlekkasje ved manifold. Skal skifte pluggkablene. Den vesle spenningen som er der må frem til pluggene.

Cactus har blitt en staut kar med nye fjærer og softtop B) En utrolig stolt og tøff 88" :wub: misunnelig blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den SIIA jeg hadde, sugde det inn luft nede på slangestussen på bensintanken.

Ikke så lett å finne ut av.

Såvidt jeg kan erindre, var dette en press-fit/kon som etter bare 40 år hadde mistet tetteevnen sin.

Tess hadde gjenget erstatningsdel til en hundrings :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm Ja, han puffer enda...

 

Kan tilkobling til vakumklokka til fordeleren være synderen, den er tilkoblet med en dårlig slangebit, med dårlige klemmer.

 

Den vesle slangen merkes ikke,

:) startgass er tingen. Du har jo en skadet manifold også? Jeg ville demontert og sveiset denne slik at alt blir i orden :) Skal du prøve startgass må du demontere viftereima eller lage ei papp- plate slik at luftstømmen ikke ødelegger for deg.

Endret av ragnarsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagen gikk med til å være på barselavdelingen på Ringerike sykehus. Men i dag har jeg fått sett litt.

 

Det var falskluft ved manifoilen som var synderen. Manifoil demontert, feilsted rengjort og manifoil remontert. Nå går han. Men da dukker det selvfølgelig opp noe nytt.

 

Skal ikke motoren stoppe når den går på tomgang og man skrur blandeskruen helt inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...